سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

منطقه آزاد ارس امید بالندگی استان است

منطقه آزاد ارس یکی از مهم ترین مناطقی است که ما روی آن حساب ویژه ای باز کرده ایم و باید دست به دست هم دهیم و با جذب بخش دولتی و خصوصی به سرمایه گذاری در این منطقه شاهد بالندگی منطقه آذربایجان در کل منطقه خاورمیانه باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،استاندار آذربایجان شرقی در آئین افتتاح هتل آپارتمان ارس گفت:منطقه آزاد ارس مزیت های خوبی را فارغ از مقررات دست و پا گیر برای پیشرفت در حوزه های صنعت،تجارت،تولید، کشاورزی و صادرات ایجاد کرده است و آثار این حرکت عظیم بتدریج در حال نمو است.

بیگی افزود: این منطقه قابلیت های زیادی دارد که این پروژه ها تنها بخشی از توانمندی های این منطقه بی نظیراست.

استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی طرح های تولیدی و صنعتی در گفتگو با خبرنگاران گفت: ارس نرم افزار و امکانات خوبی را در این منطقه فراهم کرده است که باید بخوبی از آن استفاده شود و با استقرار کامل گمرک در این منطقه شاهد سرمایه گذاری های وسیع خواهیم بود.

بیگی با اشاره به افتتاح هتل آپارتمان ارس و نقش اقامت در صنعت گردشگری گفت: این هتل شروعی برای توسعه گردشگری در ارس می باشد.

وی افزود: یکی از الزامات مهم توسعه صنعت گردشگری فراهم کردن اقامت شبانه گردشگر است که در اینصورت امکانات جانبی بیشتری ایجاد شده و ارزش افزوده بیشتری نیز کسب می شود.

بیگی امکان شماره گذاری خودروهای وارداتی در این منطقه را مزیتی کم نظیر عنوان کرد و گفت: این امکان فقط در سرزمین اصلی قابل دسترسی می باشد و با فراهم شدن آن در منطقه آزاد ارس شهروندان این منطقه که ارس وند نامیده می شوند از مزیت های بیشمار آن بهره مند خواهند شد.

استاندار آذربایجان شرقی به افتتاح های صورت گرفته در ارس اشاره کرد و با بیان اینکه تعدادی از واحدها افتتاح و کلنگ زنی و تعدادی نیز در حال احداث می باشند تصریح کرد: مزیت های ارس می تواند بیشتر از این در زندگی مردم موثر باشد و با روند پیشرو در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در قانون پنجم توسعه بر مقاوم سازی مسکن تاکید شده است افزود: 90هزار واحد مسکونی در طول 6 سال گذشته در آذربایجان شرقی مقاوم سازی و احداث شده است و تجربه ما در زلزله اخیر آذربایجان در اهر،هریس و ورزقان نشان داد مردم از این مزیت ایجاد شده توسط دولت استقبال خوبی دارند./س

 

برچسب ها: ارس ، بالندگی ، منطقه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.