سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از 20 شهریور آغاز می شود؛

جذب نیمه متمرکز اعضای هیئت علمی

جذب نیمه متمرکز اعضای هیئت علمی از 20 شهریور آغاز و تا 10 مهر ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، مردانی رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش های مرکز جذب اعضای هیئت علی برگزار شد طی سخنرانی گفت: هر ساله 2 مرتبه فراخوان سراسری جذب نیمه متمرکز اعضای هیئت علمی برای موسسات آموزش عالی برگزار می شود که فراخوان سراسری و اعطای بورس تحصیلی برای متقاضیان در مراکز آموزش عالی از روز شنبه 20 شهریور آغاز می شود.
 
وی افزود: این دوره از فراخوان سراسری جذب نیمه متمرکز اعضای هیئت علمی به مدت 20 روز تا 10 مهر ماه ادامه دارد که البته در این مرحله از فراخوان سراسری 299 دانشگاه و موسسه آموزش عالی اعم از دولتی و غیر دولتی شرکت کردند.
 
مردانی تصریح کرد: 99 دانشگاه و 163 موسسه غیر انتفاعی و 37 دانشگاه وابسته به دستگاه های اجرایی از جمله 299 دانشگاه در این فراخوان شرکت کردند.
 
وي اظهار داشت: 17 هزار و 622 نیاز بر اساس نیاز روز در سامانه مرکز جذب اعضای هیئت علمی جذب شده اند که از این تعداد 3 هزار و 274 رشته گرایش محل مربوط به وزارت علوم تحقیقات و فناوری 1312 رشته گرایش محل متعلق موسسات غیر انتفاعی است.
 
* 3 هزار 297 مورد جذب مربوط به دانشگاه های دولتی است
 
مردانی در ادامه گفت: از 17 هزار و 622 نیازی که در سامانه مرکز جذب اعضای هیئت علمی ارائه شده 4 هزار و 239 نیاز مربوط به اعطای بورس تحصیلی دانشجویان دکتری داخل و خارج ، 1073 نیاز مربوط به جذب هیئت علمی پیمانی در مقطع دکتری ، 1366 نیاز مربوط به جذب استخدام پیمانی در مقطع کارشناسی ارشد، 1650 نیاز مربوط به جذب هیئت علمی طرح سربازی در مقطع دکتری و 294 نیاز مربوط به جذب هیئت علمی طرح سربازی در مقطع کارشناسی ارشد است.
 
مردانی تصریح کرد: از این تعداد که موسسه و دانشگاه ها که اعلام نیاز کرده اند 3297 مورد مربوط به دانشگاه های دولتی، 7508 مربوط به استخدام پیمانی ها در مقطع دکتری 433 مورد مربوط به استخدام پیمانی ها در مقطع کارشناسی ارشد، 1378 مورد مربوط به طرح سربازی دکتری و 115 مورد مربوط به طرح سربازی کارشناسی ارشد است.
 
مردانی خاطر نشان کرد: البته همزمان با ثبت اعلام نیاز جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه هایی که موفق نشده اند بتوانند نیاز را درج کنند بنابراین شاید در کنار این نیازها نیازهای دیگری نیز داشته باشند.
 
* شانس جذب با توجه به سوابق علمی متفاوت است
 
مردانی در ادامه به بیان توصیه و نکاتی در هنگام ثبت نام اشاره کرد و افزود: با توجه به توانمندی علمی و سوابقی که داوطلبان دارند شرایط اختصاصی بر اساس اولویت سه گانه انجام می شود یعنی اگر داوطلبی در دانشگاه برتری ادامه تحصیلی داده باشد بهتر این است که در همان دانشگاه جذب شود.
 
وی افزود: شانس جذب با توجه به معدل سوابق علمی و سایر فعالیت های علمی به طور طبیعی در دانشگاه های متعدد متفاوت است بنابراین ثبت نام به صورت سراسری بر اساس بررسی پرونده مصاحبه به استناد مصوبه شورای انقلاب فرهنگی و آئین نامه جذب صورت می گیرد و هیچ گونه تفاوتی در نوع ورودش نیست.
 
وی تصریح کرد: تعدادی از دانشگاه ها که بومی بودن را مورد تقاضا قرار می دهند لازم است که ضمن وارد نمودن اطلاعات تا پایان ثبت نام نیازها را رصد کنند تا اگر تغییر قرار به انجام بوده صورت گیرد./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.