سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

حجاب، ارزنده ترين نماد فرهنگي و اجتماعي در تمدن ايران اسلامي است

نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد با بيان اهميت رعايت حجاب و عفاف در جامعه، گفت: حجاب ارزنده ترين نماد فرهنگي و اجتماعي در تمدن ايران اسلامي است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد:   حجت الاسلام محمدعلی نکونام افزود: توجه به زمينه هاي فرهنگي و اجتماعي براي بستر سازي فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه لازم و ضروري است و اين مهم نياز به آموزش هاي بنيادين در خانواده، مدرسه و دانشگاه دارد.
وی گفت: نهادينه شدن فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان يكي از ضرورت هاي باورهاي ديني مستلزم برنامه ريزي صحيح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است و نقش مدارس در ايجاد و ترويج اين باور انكارناپذير بوده و در نگاهي عميق، ضروري و اساسي است.
امام جمعه شهركرد با بيان اينكه ترويج رعايت حجاب در جامعه موجب كاهش آسيب هاي اجتماعي و رفتارهاي پرخطر در جامعه مي‌شود، افزود: گسترش فرهنگ عفاف و حجاب باعث مصونيت بخشي و ايجاد آرامش در خانواده ها و جامعه است.
حجت الاسلام نكونام به تشريح نقش تعيين كننده آموزش و پرورش در گسترش اين فرهنگ در ميان نوجوانان و جوانان پرداخت و گفت: اثر گذاري خانواده ها به عنوان نخستين الگوي دانش آموزان در محيط اجتماعي نيز حائز اهميت است.
نماينده ولي فقيه دراستان چهارمحال وبختياري ، گسترش فرهنگ حجاب و عفاف را موجب ارتقاي سطح تحصيلي و معرفتي دانش آموزان در محيط‌هاي آموزشي و تربيتي عنوان كرد و گفت: جوانان و نوجوانان با رعايت حجاب و عفاف زمينه هاي موفقيت بيشتري را براي تعالي خود در محيط اجتماعي فراهم مي كنند.
نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امروزه توبيخ ها، تذكرهاي لساني و تعهد ها در امور اخلاقي در جامعه بصورت روبنايي است و اين در حالي است كه به ريشه سازي و انجام امر به معروف و نهي از منكر بصورت مبنايي نيازمند هستيم.
حجت الاسلام نكونام افزود: تمامي مسئولان بخش هاي فرهنگي و اجتماعي در جامعه به ويژه معلمان بايد براي تقويت باور هاي ديني و اخلاقي براي نسل جوان تلاش كنند كه اين مهم ، جوانان را در برابر هجمه هاي اخلاقي و اجتماعي مصون نگه مي دارد. /ب



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.