سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگيري 30 متهم از طایفه فیوج

اعضای گروه سارقان طایفه فیوج كه با شگردهای مختلف اقدام به سرقت کرده بودند ، از سوی کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر و روانه زندان شدند .


به گزارش خبرنگارحوادث باشگاه خبرنگاران،در آخرین دستگیری های انجام شده از سارقان "فیوج" ، تعداد هشت نفر از متهمان به اسامی ایوب ، ایمان ، جمال ، فرض الله ، یاسین ، حسین و ... دستگیر شدند که با بررسی سرقت های مشابه ، دهها مالباخته با مراجعه به اداره پنجم متهمان مذکور را مورد شناسایی قرار دادند .
این گروه از سارقان نیز همانند دیگر سارقان طایفه فیوج ، با زاغ زنی در مراکز تجاری و اقتصادی ، بویژه شعبات بانکی اقدام به شناسایی مالباختگان کرده و پس از آن و تحت پوشش مأمور بویژه مأموران مبارزه با موادمخدر و یا پلیس آگاهی ، به بهانه حمل و نگهداری موادمخدر و ... اقدام به سرقت وجوه نقد و دیگر اموال باارزش مالباختگان کرده و بلافاصله و با استفاده از انواع خودروهای سواری متواری می شدند .
با دستگیری این گروه از سارقان و شناسایی آنها توسط دهها مالباخته ای که در نقاط مختلف سطح شهر تهران و همچنین دیگر شهر و استان های کشور بویژه استان های شمالی مورد سرقت قرار گرفته بودند ، متهمان ضمن اعتراف صریح به ارتکاب فقره سرقت های تحت پوشش مأمور ، در ادامه پیگیری ها و تحقیقات تکمیلی بعمل آمده در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دو نفر از مجرمان سابقه دار و متواری طایفه فیوج به اسامی "پرویز . الف" (40 ساله) و "هوشنگ . ع" (50 ساله) را به عنوان سرکرده های گروه سارقان معرفی کردند .
بررسی سوابق متهمان متواری نشان داد که "پروز . الف" دارای 37 سال محکومیت قطعی کیفری از سوی دادگاه های استان های اندیمشک ، کرج ، قزوین و تهران می باشد که در سال 1389 و با سپردن قرار وثیقه مجعول متواری شده است ؛ متهم "هوشنگ . ع" نیز دارای 17 سال محکومیت قطعی کیفری از سوی دادگاه های عمومی و انقلاب خمینی شهر و زرین شهر استان اصفهان است که او نیز از سال 1385 متواری و تحت تعقیب پلیس و دستگاه قضایی قرار داشت .
در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که پرویز و هوشنگ ، پس از دستگیری همدستان خود ، با تغییر شیوه و شگرد سرقت های خود اقدام به سرقت منازل به شیوه تخریب در نقاط مختلف سطح شهر تهران ، کرج ، قم و ... می نمایند .
سرانجام و در شرایطی که متهمان با توجه به تحت تعقیب قرار داشتن خود از سوی مراجع مختلف قضایی و پلیسی ، زندگی مخفیانه ای را برای خود انتخاب کرده بودند ، کارآگاهان اداره پنجم با پیگیری های پلیسی دامنه دار و گسترده خود موفق به شناسایی مخفیگاه هر دو متهم در شهر کرج و شهر جدید پرند شده و در دو عملیات جداگانه ی همزمان ، هر دو متهم را در ساعت 04:00 شانزدهم شهريور امسال دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز علاوه بر کشف مقادیر زیادی از اموال سرقت شده از منازل از جمله فرش های نفیس ابریشمی ، مدارک شناسایی مجعول ، گذرنامه های مجعول ، انواع سلاح سرد ، افشانه اشک آور و همچنین تجهیزات مورد استفاده در تخریب درب منازل و ... را کشف کردند .
با دستگیری متهمان و آغاز تحقیقات در اداره پنجم ، هر دو متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت تحت پوشش مأمور به همراه دیگر سارقان طایفه فیوج شده اما پس از مواجه حضوری با دیگر متهمان و اطلاع از اعترافات صریح و کامل همدستان خود ، به ناچار لب به اعتراف گشوده و علاوه بر اعتراف به دهها فقره سرقت منازل به شیوه تخریب ، به دهها فقره سرقت تحت پوشش مأمور و جعل عناوین دولتی و همچنین ورود و خروج غیرمجاز از کشور ، جعل گذرنامه و مدارک شناسایی ، درگیری با مأموین و حمل و نگهداری تجهیزات پلیسی اعتراف کردند .
سرهنگ کارآگاه علی   غیاثوند ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به پیگیری پرونده هر دو متهم در دو اداره هفدهم (اداره مبارزه با سرقت اماکن) و پنجم (اداره مبارزه با سرقت های به عنف) پلیس آگاهی تهران بزرگ ، گفت : " با توجه به اعترافات صریح متهمان در خصوص ارتکاب دهها فقره سرقت تحت پوشش مأمور و جعل عناوین دولتی و احتمال افزایش دیگر جرایم ارتکابی و همچنین تعداد مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر دو متهم از سوی آقای رضوانفر ، دادیار محترم شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران ، صادر شده است ؛ لذا از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه و یا با شماره تلفن های 51055605 و 51055237 تماس حاصل نمایند " ./ف
برچسب ها: متهم ، طایفه ، فیوج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.