سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ايزدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تعطیلی سفارت کانادا در ایران نشأت گرفته از مشکلات داخلی و خارجی این کشور است

يك كارشناس سياست خارجي گفت: مشکلات داخلي کانادا اعم از اقتصادي و اجتماعي به همراه مسائل خارجي دليل تعطیلی سفارت کانادا بوده، اما جمهوری اسلامی ایران می داند كه كار دشمنان همواره تهديد بوده و باید در برابر اين اقدامات سياست‌هاي درستی اتخاذ كند.

فواد ايزدي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعطيلي سفارت كانادا در ايران گفت: دولت كانادا در واكنش به تصويب سندي در اجلاس عدم تعهد مبني بر حمايت از مردم مظلوم فلسطين و محكوم كردن اشغالگري رژيم صهيونيستي و تأكيد بر حق هسته اي ايران دست به تعطيلي سفارت خود در تهران زده است.

وي افزود: كانادا در حوزه سياست خارجي خود هماهنگ با آمريكا بوده و از حاميان رژيم صهيونيستي است؛ از سويي ديگر لابي صهيونيستها در اين كشور به شدت فعال بوده و در به قدرت رساندن حزب حاكم نقش موثري داشته است لذا اتخاذ مواضع ضد صهيونيستي ايران باعث خشم و ناراحتي مقامات كانادا شده است.

اين كارشناس سياست خارجي ادامه داد: علاوه بر جهت گيري سياست خارجي اين كشور در هماهنگي و همسويي با آمريكا، اين كشور در حوزه داخلی نيز به دليل مواضع تند استفان هارپر و شخصيت محافظه كار وي با مشكلاتي مواجه است، همانطور كه در ماه هاي اخير شاهد تظاهرات گسترده دانشجويان در ايالت كبك بوده ايم.

ايزدي در پايان خاطرنشان كرد: مشکلات داخلي کانادا اعم از اقتصادي و اجتماعي به همراه مسائل خارجي دليل تعطیلی سفارت کانادا بوده و ایران می‌داند كه كار دشمنان تهديد بوده و باید در برابر اين اقدامات به درستي برخورد كرده و با تدبیر تصمیم گیری کند.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.