سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

تالاب كمجان مقصد يك‌درصد پرندگان مهاجر خاورميانه

تالاب بین‌المللی کمجان مي‌تواند قطب گردشگري کشور باشد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس فرماندار خرامه گفت: تالاب بین‌المللی کمجان مکان خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بوده و بايد به قطب گردشگری تبدیل شود.
داریوش دهقان افزود: چشم‌انداز زیبا و منحصربه‌فرد این تالاب و ظرفيت‌هايي كه كمجان دارد، مي‌تواند براي هر سرمايه‌گذاري در بخش‌ گردشگري جذاب باشد.
وی گفت: برای تبدیل این تالاب به منطقه گردشگری نيازمند انجام فعاليت‌هايي در ابعاد مختلف هستيم.
فرماندار خرامه با بيان اينكه اولين موضوع مهم در رسيدن به اين مهم، اطلاع‌رساني كامل، كافي، دقيق و مداوم است، گفت: انجام فعاليت‌هاي عمراني براي اصلاح کناره‌ها و احداث کمپ‌هايی با هدف فراهم شدن بستر اقامت كوتاه و حتي بلندمدت گردشگران در اين مكان يكي ديگر از نيازها است كه بايد مد نظر قرار گيرد.
دهقاني سازمان‌ها و اداره‌هايي نظير منابع طبیعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محیط زیست را دعوت كرد تا با ورود به اين مهم، زمينه فراهم شدن كمجان به يكي از مناطق مهم و حتي قطب گردشگري را بسترسازي و دنبال كنند.
وي با بيان اينكه تالاب كمجان توانايي‌هاي نهفته قابل توجهي را براي توسعه گردشگري داراست، اضافه كرد: يكي از عوامل موثر توسعه گردشگري برخورداري از تعداد و انواع جاذبه‌هاي گردشگري بوده كه تالاب كمجان داراي اين استعداد است.
رئیس شورای اداری شهرستان خرامه تصریح کرد: نبود راه ارتباطی مناسب از دیگر مشکلات این مکان است باید هر چه سریعتر این مشکل برطرف شود.
فرماندار خرامه با تشکراز تمام تلاش كنندگان براي احياي تالاب كمجان، مردم مهمان‌نواز و طبيعت دوست بخش كربال و روستاي كمجان، گفت: از دوستداران طبيعت و گردشگران دعوت مي‌كنيم كه با حضور در شهرستان خرامه، از اين نعمت زيباي خدادادي بازديد كرده و لذت ببرند.
تالاب بین‌المللی کمجان شهرستان خرامه در 40 کیلومتری جنوب شهر اين شهرستان و در مسير شمال شرقي فارس رار دارد.
اين تالاب كه مقصد مهاجرت پرندگان از مناطق سیبری است، در فصل مهاجرت، چشم‌اندازي زيبا و منحصربه‌فرد را از طبيعي و بكرترين صحنه‌ها مي‌آفريند كه مجذوب كننده هر گردشگري است.
این تالاب از جمله تالابهای مهم كشور به شمار مي‌رود كه در نخستین كنوانسیون بین‌المللی تالاب‌ها در رامسر ثبت شده و به تائید رسیده است.
طبق نظر مجامع جهانی و زیست محیطی این تالاب طی هزاره‌هاي گذشته تاكنون همواره در مسیر كوچ پرندگان مهاجر قرار داشته به‌طوريكه براساس نظر زيست‌شناسان و متخصصان محيط زيست، حدود یك درصد جمعيت پرندگان مهاجر خاورمیانه را در خود جای داده است./ب

برچسب ها: تالاب ، کمجان ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.