سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

فارس دومین تولیدکننده ماشین‌های کشاورزی در کشور

استان فارس مقام دوم تولید ماشین‌‌های کشاورزی را در کشور داراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  رئیس هفتمین کنگره ملی مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون با بیان این مطلب گفت :استان فارس به عنوان قطب کشاورزی کشور استعدادهای بسیاری در بخش‌های مختلف کشاورزی دارد.
محمدحسین رئوفت با اشاره به اینکه استان فارس در زمینه کشاورزی حرف‌های ناگفته بسیاری دارد، افزود: فارس علاوه بر اینکه در تولید محصولات استراتژیک از جمله ذرت و گندم مقام نخست را دارد؛ در زمینه تولید ماشین‌های کشاورزی نیز دارای مقام دوم کشور است.
وی گفت: استان فارس از 20 سال گذشته تاکنون بر تولید ماشین‌آلات کشاورزی و مکانیزاسیون نظارت کامل دارد.
رئوفت در ادامه با اشاره به تحول بزرگی که در سال‌های اخیر در کشاورزی استان فارس صورت گرفته است، تصریح کرد: بحث کشاورزی حفاظتی در استان فارس با جدیت پیگیری می‌شود و در این رهگذر مسئولان جهاد کشاورزی عملکرد بسیار مطلوبی را ارائه داده‌اند.
وی تصریح کرد: نیاز روزافزون جامعه جهانی و کشور به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، تنوع در تولید، لزوم کاهش بهای تمام شده تولیدات کشاورزی و مقابله با مخاطرات طبیعی، کشاورزی را با چالش‌های اساسی مواجه کرده است.
رئیس هفتمین کنگره ملی مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون افزود: کشاورزان، بهره‌برداران از ماشین‌های کشاورزی و تولیدکنندگان همواره چشم به راه نتایج علمی و تحقیقات در زمینه توسعه مکانیزاسیون هستند تا این مهم را در عرصه تولیدات کیفی به کار گیرند./س

برچسب ها: فارس ، تولید ، ماشین ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.