سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

تشکیل اتحادیه مرکزی کمباین‌داران کشور در فارس

اتحادیه مرکزی کمباین‌داران کشور با مدیریت استان فارس در شیراز تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس معاون بهبود و تولید گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: اتحادیه مرکزی کمباین‌داران کشور و کمیته برداشت غلات کشور با مدیریت استان فارس در شیراز ایجاد می‌شود.
وی افزود: با توجه به وجود 2 هزار و 400 کمباین در استان فارس که در حقیقت مرکز کمباین‌داری کشور محسوب می‌شود، یک‌هزار و 500 کمباین فرسوده با پلتفرم معیوب و مستهلک در این استان و بیش از 7 هزار کمباین با پلتفرم معیوب در کشور وجود دارد.
این مسئول ابراز داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته عملیات طراحی، ساخت و اصلاح ناوگان در استان فارس انجام می‌شود.
طلعتی تصریح کرد: با همکاری مرکز توسعه مکانیزاسیون هزینه نمونه‌سازی ساخت پلتفرم مناسب کشور تامین می‌شود و در سال آینده عملیات برداشت را با پلتفرم ساخت استان فارس آغاز می‌کنیم.
وی همچنین تصریح کرد: در صدد تولید کمباین برداشت غلات با تکنولوژِی بومی فارس و متناسب با شرایط مزارع این استان و کشور هستیم و امیدواریم به زودی عملیات طراحی و ساخت کمباین در فارس آغاز شود.
طلعتی با اشاره به واگذاری ماشین کشاورزی در راستای اجرای طرح کشاورزی حفاظتی ابراز داشت: تامین و واگذاری ماشین‌ها و ادواتی که در اجرای طرح کشاورزی حفاظتی، کاهش مصرف، کاهش مصرف انرژی، کاهش تردد ماشین در مزرعه و کاهش هزینه تولید نقش دارند یکی از برنامه‌هایی است که در سال تولید ملی انجام می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های معاونت بهبود و تولید گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس در سال تولید ملی بیان کرد: تبدیل کمباین‌های برداشت به کمباین‌های کاه جمع‌کن به منظور برداشت همزمان دانه و کاه، اجرای طرح شماره‌گذاری ماشین‌های کشاورزی و صدور کارت سوخت ویژه ماشین‌های کشاورزی، اعزام کمباین‌های برداشت غلات به 23 استان، اعزام کمباین‌های برداشت برنج به استان‌های برنج‌خیز، ایجاد اتحادیه مرکزی کمباین‌داران کشور در فارس و تشکیل کمیته برداشت غلات با مدیریت فارس از جمله برنامه‌هایی بوده که در سال تولید ملی مورد توجه قرار گرفته است.
طلعتی تصریح کرد: ناوگان کمباین غلات در استان فارس با بیش از 2 هزار و 500 دستگاه به عنوان ناوگان خدماتی بزرگ در کشور مطرح است./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
میریاسر سیدمجاوری
۱۶:۳۸ ۰۱ تير ۱۴۰۳
سلام نرخ برداشت گندم امسال به ازای هر هکتار چنده