سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

مقاوم‌سازی 75 هزار واحد مسکن روستایی فارس

75 هزار واحد مسکن روستایی فارس مقاوم‌سازی می‌شوند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس استاندار فارس گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری مناسب بانک‌ها 75 هزار واحد مسکن روستایی استان فارس تا پایان سال 91 مقاوم‌سازی شود.

حسین صادق‌عابدین در جلسه مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان فارس، با بیان اینکه با تحقق این هدف، انقلابی در مقاوم‌سازی مسکن روستایی فارس ایجاد می‌شود، اظهار داشت: با تداوم روند مقاوم‌سازی امیدواریم تا پایان سال آینده، با مقاوم‌سازی 180 هزار واحد مسکن روستایی، جشن پایان مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی استان فارس را برگزار کنیم.
وی با تاکید بر اینکه مقاوم‌سازی هر خانه روستایی برابر با نجات جان چند نفر در مقابل حوادث طبیعی مانند زلزله است، افزود: مسئولیت ما در مقابل جان مردم و حوادثی که واحدهای مسکونی را تخریب می‌کند، بسیار است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه از سال 72 تاکنون، 15 حادثه طبیعی مهم مانند سیل و زلزله در استان فارس رخ داده است، گفت: در دولت‌های نهم و دهم 117 هزار و 500 خانه در فارس بهسازی و مقاوم‌سازی شده که آمار موفق و ارزشمندی است و باید برای جبران کمبودها تلاش بیشتری صورت گیرد.
استاندار فارس خواستار طراحی سازوکاری با حضور مسئولان بانک‌های استان، مسئولان سازمان راه و شهرسازی و فرمانداران شد که بر اساس آن روند شناسایی و اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی، با سرعت بیشتری صورت گرفته و حداکثر منابع ملی در این زمینه در استان فارس جذب شود.
در این جلسه علی‌نقی لقمانی مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه براساس سرشماری سال 1385، بیش از 180 هزار واحد مسکن روستایی غیرمقاوم در استان فارس وجود دارد، افزود: وام بانکی برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی از 5 میلیون تومان به 12.5 میلیون تومان افزایش یافته است./ب

برچسب ها: مقاوم ، مسکن ، روستایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.