سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علت اصلی تشکیل شورای عالی فضای مجازی چیست ؟

دبیر ICT معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کنفرانس فناوری اطلاعات و صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی به بیان سخنانی پیرامون اهمیت تشکیل شورای عالی فضای مجازی پرداخت .

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران ؛ دکتر محامد پور، دبیر ICT معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از علت های اصلی تشکیل شورای عالی فضای مجازی را تمرکز بر روی سیاست گزاری های کلان و همچنین نظارت بر روی تقسیم کاری های کلی دانست .

وی در سخنرانی خود در کنفرانس دو روزه ی فناوری اطلاعات و صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی با اشاره به سرانه ی It در دنیا و بیان اهمیت این حوضه در صنایع مختلف بلاخص صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی گفت : "در صورتی که به فناوری اطلاعات در صنایع گوناگون بها داده شود علاوه بر افزایش میزان سود رسانی و کاهش زمان بهره برداری در آن صنایع خود حوضه ی IT فی نفسه رشد چشم گیری خواهد داشت " .

دبیر ict معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در ادامه ی صحبت های خود یکی از راهکرد های مناسب برای پیشرفت در صنایع گوناگون را داشتن دورنمای مناسب و متمرکز برای فعال کردن فناوری اطلاعات در آن صنایع و همچنین کنار گذاشتن موازی کاری ها و عدم هماهنگی بین صنایع مختلف و فناوری اطلاعات دانست.

دکتر محامد پور خاطر نشان کرد که شورای عالی فضای مجازی که یکی از اهداف اصلی آن سیاست گزاری در صنایع مختلف است ، در برداشتن موانع برای توسعه فناوری اطلاعات در صنایع بسیار کارمد می تواند عمل کند .

یکی دیگر از اهداف تشکیل این شورا به وجود آوردن شاخص در بخش های مختلف خدماتی ، صنعتی و فردی است و رفع مشکلات در کشور است/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.