سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ايران در رديف 12 كشور برترجهان در حوزه توليد علم و فناوري نانو

رييس انجمن علوم و فناوري نانوي ايران، گفت : ايران در حوزه توليد علوم و فناوري نانو در رتبه نهم جهان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران؛مجلس آرا در مراسم چهارمين کنگره بين المللي نانو در کاشان ، باتصريح اينکه تاسيس دبيرخانه جنبش عدم تعهد در ايران به مدت سه سال  فرصت مناسبي براي شکوفايي علمي کشورهاي عضو است ، خطاب به ميهمانان خارجي شرکت کننده در چهارمين کنگره بين المللي نانو،خاطرنشان کرد ، انجمن علوم و فناوري نانوي ايران  براي تعامل با انديشمندان اين حوزه در همه کشورها آماده همکاري  است .
رييس ستاد ويژه توسعه فناوري نانو نيز در اين کنگره با اشاره به حضور شش کشور آسيايي از جمله ايران در رديف 12 کشور برتر جهان در حوزه علوم و فناوري نانو، گفت: هم اکنون جهان در حال تغيير بوده و محل توليد علم از غرب به شرق تغيير محور داده است.
آقاي  سرکارافزود: در حوزه علوم و فناوري نانو، آسيا 46 درصد توليد علم جهان را بخود اختصاص داده و قاره آمريکا، اروپا و آفريقا، دارنده مابقي سهم توليد علم در اين حوزه هستند.
 او با اشاره به جهش بي نظير کشورمان  در حوزه علوم و فناوري نانوگفت : در سال دو هزار  ميلادي، ايران اسلامي هشت مقاله در حوزه علوم نانو منتشر مي کرد که اين ميزان در سال 2012 به  بيش از سه هزار مقاله افزايش يافته که بطور متوسط روزانه توليد هشت مقاله را شامل مي شود.
 رييس ستاد ويژه توسعه فناوري نانو به سهم توليد سه و نيم درصدي ايران در حوزه توليد علوم و فناوري نانو اشاره کرد و افزود: 21 کتاب بوسيله  متخصصان داخلي در حوزه نانو به زبان هاي ديگر در جهان منتشر شده که در کنار 117 کتاب منتشر شده در حوزه داخلي و حضور 232شرکت توليدي در حوزه نانو، نمايانگر افق هاي روشني در پيشرفت هاي نانوي کشور است.
چهارمين دوره کنگره دوسالانه بين اللملي علوم و فناوري نانو با گردهمايي بهترين متخصصان حوزه نانوي کشور و شرکت بيش از 900ميهمان داخلي و خارجي به مدت سه روزدر دانشگاه کاشان  ادامه دارد.
برچسب ها: نانو ، جنبش ، علم ، غرب ، جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.