سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

برداشت آلو از باغ‌هاي نيشابور آغاز شد

رييس اداره آموزش و ترويج مديريت جهاد کشاورزي نيشابورگفت: برداشت آلو از هزار و 700 هکتار از باغ‌هاي زیرکشت آلو آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ؛ و به نقل از روابط عمومی اداره مديريت جهاد کشاورزي،محمدعلي فرهمندراد، افزود: هرساله حدود 24 هزار تن انواع آلو از باغ‌های شهرستان برداشت مي‌شود و تلاش می‌کنیم با برنامه‌ريزي، مديريت و ارائه توصيه‌هاي لازم به باغداران، اين رقم افزايش پيدا کند.

وی گفت: رتبه نخست کاشت و توليد آلو به اين شهرستان اختصاص دارد و از نظر محصولات باغي از جايگاه ويژه‌اي در استان خراسان رضوي برخوردار هستیم و هم‌اکنون از محل توليد و عرضه آلو، بيش از 28 ميليارد ريال سود ناخالص نصیب کشاورزان می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به استفاده از روش‌هاي نوين آبياري و مبارزه به موقع با آفات و بيماري‌هاي محصولات اضافه کرد: در کاشت آلو از ارقام پرمحصول و خوش‌پوست و همچنين پايه‌هاي مقاوم به آفات و بيماري‌ها و تنش‌هاي محيطي و در زمان کاشت نهال، از زير خاک رفتن پيوندک جلوگيري‌کردن افزايش توليد محصول را در پی دارد.

فرهمندراد یادآور شد: در حال حاضر ميانگين توليد آلو 14 هزار کيلوگرم در هکتار است که باغدار نمونه شهرستان با مديريت صحيح، بکارگيري توصيه‌هاي کارشناسان جهاد کشاورزي و استفاده از ارقام پرمحصول و پايه‌هاي مقاوم به آفات و بيماري‌ها موفق شده از هر هکتار باغ آلوي خود حدود 60 هزار کيلو آلوي با کيفيت بالا برداشت کند.

برچسب ها: برداشت ، الو ، نیشابور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.