سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

آذربایجان‌غربی تولیدکننده بذر پدری چغندر

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی تولیدکننده بذر پدری چغندر کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، رضا سکوتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌غربی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی در سالن شماره یک استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد،  با اشاره به ثبت گواهی بذر و نهال در استان، خاطرنشان کرد: ثبت و صدور گواهی بذر و نهال یکی از اقداماتی است که در راستای ساماندهی تولیدات نهال در استان انجام می‌گیرد.

وی تحقیقات جنگل و مرتع را از دیگر اقدامات این مرکز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تحقیقات جنگل و مرتع در عرصه منابع طبیعی، زراعی، باغی و ایستگاه‌های تحقیقاتی استان انجام می‌گیرد.

سکوتی با اشاره به تعداد ایستگاه‌های تحقیقاتی موجود در استان، اظهار داشت: در حال حاضر چهار ایستگاه تحقیقاتی در استان فعالیت دارند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ایستگاه میاندوآب در 120 هکتار، ایستگاه ارومیه در 100 هکتار، ایستگاه ساعتلو ارومیه در 40 هکتار و ایستگاه تحقیقاتی خوی در 20 هکتار در حال فعالیت هستند.

سکوتی با اشاره به وجود نهال‌های مادری در ایستگاه ارومیه، افزود: در ایستگاه ارومیه نهال‌های مادری باغات و نهال‌های پیوندی پرورش داده و توزیع می‌شوند.

وی در ادامه به اهمیت آزمون خاک و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی اشاره و به پیشرفت و جایگاه کشاورزی با توجه به این آزمون‌ها تاکید کرد./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.