سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

ایجاد ردیف بودجه برای انجیرستان‌های فارس

ردیف بودجه ای برای انجیرستان‌های فارس ایجاد می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  وزیر جهاد کشاورزی در جشنواره ملی مردمی انجیر استهبان گفت: قول می‌دهیم که ایجاد یک ردیف بودجه برای حفظ، نگهداری و توسعه باغات انجیر با محوریت باغات استهبان فارس را با جدیت دنبال کنیم.
صادق خلیلیان افزود: مطالعات مربوط به اختصاص ردیف بودجه برای باغات استهبان انجام و مصوبه کمیسیون ماده 215 نیز اخذ شده است و این امر در بودجه سال 92 امکان تحقق دارد.
به گفته خلیلیان ، برای استان فارس خط اعتباری ویژه‌ای به منظور توسعه صنایع جانبی کشاورزی از محل طرح توسعه کشاورزی اختصاص یافت که این مسئله در مورد انجیر استهبان نیز صدق می‌کند و پشتیبانی ارزشمندی از صنایع مرتبط محسوب می‌شود.
وی افزود: ملت ایران در شرایط فعلی با وجود تمام توطئه‌ها و بدخواهی‌ها مستحکم بر مواضع خود ایستاده و دشمنان هر روز بیشتر از دیروز مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در کشور ما به هر نقطه‌ای که مراجعه کنید با شادابی و نشاط مسیر توسعه در حال طی شدن است.
وی با تاکید بر لزوم توسعه امور زیربنایی در کشاورزی گفت: فعالیت‌های مرتبط با آب و خاک در بخش کشاورزی باید به جد پیگیری شود چرا که کشور ما در شرایط آب و هوایی خشک و نیمه خشک قرار دارد و ارتقای روش‌های استحصال و انتقال آب بسیار ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری و توسعه باغات کشور ارز ‌آوری خوبی دارد و لازم است که به طور همزمان بهره‌وری در واحدهای تولیدی افزایش یابد.
به گفته وی، بسیاری از باغات کشور مانند انجیرستان‌های استهبان به طور طبیعی ارگانیک هستند و این مسئله امتیازی ارزشمند برای محصولات این شهرستان است/س

برچسب ها: ردیف ، بودجه ، انجیرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.