سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برج ميلاد تهران،‌در شب هجدهم شهريور نظاره كرد؛

بارش باران خاكستر با طنين صداي سالار عقيلي

باران خاكستر با صداي سالار عقيلي به عنوان خواننده برجسته گروه دستان در شب هجدهم شهريور در برج ميلاد تهران باريد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در كنسرت گروه موسيقي دستان و سالار عقيلي در برج ميلاد تهران كنسرت اين گروه موسيقي با عنوان "ميخانه خاموش" و با استقبال پرشور مخاطبان موسيقي اصيل ايراني روبرو شد.
همچنين" گروه دستان" و "سالار عقيلي "در دو قسمت روي صحنه رفتند كه بخش اول در دستگاه نوا و با ‌آهنگسازي حسين بهروزي نيا برگزار شد.
قسمت دوم كنسرت اين گروه موسيقي نيز در پرده ماهور و اصفهان، با آهنگسازي سعيد فرج پوري برگزار شد.
"ميخانه خاموش" گروه دستان در قسمت اول با قطعه باد و به صورت تكنوازي روي صحنه رفت و سپس سالار عقيلي وارد صحنه شد و دو قطعه را با عنوان هاي خفته در آتش و  باران خاكستر براي علاقه مندان اجرا كرد.
نكته حائز اهميت در رابطه با قطعه باران خاكستر اين است كه اين اثر در مايه اصفهان و با آهنگسازي سعيد فرج پوري توليد شده است.
گروه موسيقي دستان و سالار عقيلي در قسمت دوم ابتدا تصنيف ميخانه خاموش را با شعري از مهدي اخوان ثالث اجرا كرد و پس از آن نيز ساز و آواز با شعري از هوشنگ ابتهاج (سايه) اجرا شد.
قطعه اشتياق به همراه آواز با شعري از هوشنگ ابتهاج (سايه) به عنوان سومين و سپس تصنيف غم دوست با شعري از سياوش كسرايي به عنوان چهارمين اثر در اين كنسرت اجرا شد.
گروه موسيقي دستان و سالار عقيلي در قسمت پرده ماهور و اصفهان، همچنين تصنيف احوال دل را با شعري از مولانا و با استقبال بي نظير علاقه مندان موسيقي اصيل كشورمان به عنوان موسيقي اصيل كشورمان به عنوان پنجمين قطعه در قسمت دوم اين كنسرت روي صحنه برد.
ساز و آواز با شعري از ابوالقاسم لاهوتي به عنوان قطعه ششم و همچنين تصنيف راز  من نيز با شعري از مولانا به عنوان قطعه پايان بخش توسط اين گروه موسيقي نامدار در برج ميلاد تهران شبي خاطره انگيز را براي مخاطبان رقم زد.
اعضاي گروه دستان را حميد متبسم به عنوان نوازنده تار، پژمان حدادي به عنوان نوازنده تمبك، حسين بهروزي نيا به  عنوان نوازنده بربط، بهنام ساماني نوازنده دف و دايره، سعيد فرج پوري نوازنده كمانچه و سالار عقيلي به عنوان خواننده اين گروه نامدار تشكيل مي‌دهند.
نكته حائز اهميتي كه در رابطه با گروه موسيقي دستان بايد در نظر گرفت اين است كه اعضاي اين گروه حرفه اي هر يك در نقاط مختلفي از دنيا زندگي مي كنند و پيش از برگزاري كنسرت‌هاي اين گروه در كشورهاي مختلف، حدود دو هفته پيش از اجراي زنده، دور يكديگر جمع مي شوند و تمرين هاي خود را آغاز مي‌كنند و البته نبايد فراموش كرد كه اعضاي اين گروه پيش از حضور رسمي در كنار يكديگر، نيز از راههاي ديگري با يكديگر در ارتباط هستند.
گفتني است گروه دستان و سالار عقيلي 16و 17 شهريور با استقبال پرشور علاقه مندان موسيقي اصيل ايراني روبرو شد./م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.