سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمايت رسانه هاي غربي از شبکه القاعده و اقدامات تروريستي در سوريه

در پي شکست طرح هاي رسانه هاي غربي عليه سوريه اين بار رسانه ها دست به حمايت از القاعده زده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ، رسانه هاي غربي در پي شکست طرحهاي خود عليه سوريه به شيوه جديدي متوسل شده اند و آشکارا از شبکه القاعده و اقدامات تروريستي آن در سوريه حمايت مي کنند.
  طرفهايي که سوريه را هدف حمله قرار داده اند هر روز از ابزارهاي جديدي  براي رسيدن به اهدافشان استفاده مي‌کنند. اعزام تروريستهاي عضو شبکه القاعده به سوريه پس آموزش نظامي آنان و تامين مالي يکي از اين ابزارهاست.
شبکه فرانس 24 در ترويج و تبليغ اقدامات جنايتکارانه گروهک تروريستي وهابي پيشتاز بوده است. شبکه فرانس 24وابسته به وزارت امور خارجه فرانسه يکي از اين شبکه هايي است که پس از اظهارات "لوران فابيوس"وزير امور خارجه فرانسه ، تلاشهايش را براي تبليغ شبکه القاعده به کار گرفته است. فابيوس درباره شکست در سوريه هشدار داد و گفت شکست در سوريه باعث مي شود امنيت در اروپا در همه سطوح به خطر بيافتد و اين خطر به گفته وي از تروريسم آغاز مي شود.
گزارشگر شبکه سوريه در گزارشي در اين خصوص گفت روشها متعدد اما هدف واحد است و از نظر طرفهاي حمله کننده به سوريه زمانيکه هدف ضربه زدن به اين کشور  باشد هر وسيله اي ، هدف را توجيه مي کند.
گزارشگر سوريه گفت تروريسم را فرانسه و ديگر کشورهاي دشمن سوريه در وجود جنگجويان ايجاد کرده اند و آنها را آموزش داده اند و با پول و سلاح از تروريستها حمايت مي کنند تا با هم مسلکهاي خود بجنگند.
شبکه سوريه در ادامه به نقل از شبکه 24بخشهايي از يک برنامه تبليغ براي تروريستها و القاعده را پخش کرد.
گزارشگر سوريه سپس افزود اين کشورها به جنگجويان سوري بسنده نکرده اند بلکه هزاران جنگجوي عرب و غير عرب را نيز به آنان افزوده‌اند و به سوريه صادر کرده اند .
يکي از مهمانان برنامه  فرانس 24 با اشاره به جنگجويان خارجي گفت:«آنها واقعا مهارت دارند زيرا در عراق و کشورهاي ديگر جنگيده اند و الان نيز براي ياري جنگجويان سوريه به اين کشور آمده اند».
مجري فرانس 24نيز گفت :« همچنانکه مهمان برنامه تصريح کرد همه آنهايي که در سوريه مي جنگند جنگجويان سوري نيستند بلکه از کشورهاي ديگر آمده اند ».
سپس گزارشگر فرانس 24گفت :« جنگجوياني مي ميرند و جنگجويان جديد جاي آنها را از سوريه و خارج از آن مي گيرند. ابو زيد کشورش يعني تونس را ترک کرده و به حلب ملحق شده است. ابواسماعيل نيز از عراق آمده است او وکيل است. او با جنگ و شيوه هايش آشناست. ابو اسماعيل يک سلفي است که از پنج ماه پيش در سوريه مي جنگند ».
ابو اسماعيل به فرانس24گفت:« ما جان و مال و خون خود را فداي راه خدا کرده ايم و در راه خدا جهاد مي کنيم».
شبکه سوريه سپس اظهارات دو نفر ديگر از جنگجويان را پخش کرد که به اميد رضاي خدا و بهشت براي جنگ به سوريه آمده اند.
گزارشگر سوريه گفت: بنابراين از نظر اين عده آنچه در سوريه مي گذرد انقلاب است و تروريستها نيز انقلابيون هستند و جالب آنکه انقلاب و انقلابيون را فرانسويها مشخص مي کنند.
برچسب ها: القاعده ، سوریه ، تروریست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.