سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

شش اثرتاریخی استان کرمانشاه در مسیر ثبت ملی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: شش اثر طبیعی، تاریخی و معنوی استان در راه ثبت ملی شدن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

جلیل رحیمی گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با ارائه شش اثر طبیعی، تاریخی و معنوی در اجلاس ثبت آثار ملی کشور که در حال حاضر در استان البرز در حال برگزاری است، شرکت کرده است.

وی گفت : از مجموع این آثار، پنج اثر شامل؛ کانی سیا در ثلاث باباجانی، محوطه سامله در ثلاث باباجانی، تپه شانه علی در ماهیدشت، غار جامیشان در سنقر و کلیایی و غار مر حاجی در صحنه جزء آثار طبیعی و تاریخی استان هستند که پرونده آنها برای ثبت ملی شدن به این اجلاس راه یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: همچنین پرونده گیوه بافی، اثر دیگری از استان کرمانشاه است که در بعد میراث معنوی برای ثبت ملی شدن به این اجلاس راه یافته است.

رحیمی افزود: ثبت ملی شدن این شش اثر استان کرمانشاه در روز چهارشنبه 22 شهریور ماه یعنی در روز اختتامیه این اجلاس مشخص خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این شش اثر در جلسات کارشناسی بسیاری مورد بررسی قرار گرفته است، انتظار می رود که پرونده آنها به ثبت ملی برسد./س


برچسب ها: تاریخی ، کرمانشاه ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.