سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد گسترده نشريات فرانسوي از اولاند

نشريات فرانسه دولت اين کشور و فرانسوا اولاند را به بي لياقتي در مديريت بحران محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24 ، هفته نامه هاي فرانسوي به طور گسترده به دولت اين کشورحمله و فرانسوا اولاند رئيس جمهور  را  فردي بي لياقت در مديريت بحران توصيف کردند.
  نشريه نوول اوبسرواتور اين پرسش را مطرح کرده است  که آيا واقعا مسئولان جديد حکومتي   اين قدر نالايق اند؟ اين نشريه نوشت دولت ژان مارک ارو نخست وزير پس از تعطيلات بسيار ضعيف به نظر رسيده است زيرا هيچ واکنشي در برابر وضع وخيم بحراني از خود نشان نداده و فرانسوا اولاند صرفا به رفتار خونسرد و آرام پرداخته است.
فرانسوا اولاند تصور مي کند    صرفا آرامش براي دوره رياست جمهوري اش کافي خواهد بود اما اين خطاي بزرگي است. اين نشريه به دولت توصيه کرده است اصلاحات خود را سريعتر آغاز کند و ديگر اين قدر وقت را تلف نکند.
نشريه ماريان نيز خطاب به رئيس جمهور فرانسه  نوشت « اولاند تکان بخور، همه جا آتش گرفته است!» اين نشريه ادامه داده است کسي واقعا  دلش براي نيکلا سارکوزي تنگ نشده است اما همه دلشان براي اولاند تنگ شده و مي خواهند او را در صحنه حاضر ببينند اما او متاسفانه غايب است. اين نشريه  ابراز تاسف کرده است که تضاد رفتاري اولاند با سارکوزي اين قدر در روشهاي سياست نمود پيدا کند.
نشريه اکسپرس نيز اين پرسش را مطرح کرد که آيا واقعا حق با سارکوزي بود؟ رسيدگي به مسائلي چون رقابت شرکتها، تصويب پيمانهاي اروپايي، اخراج کوليها، ناامني و امثال آن که اولاند به اجرا گذاشته است، همگي روشهاي در پيش گرفته شده در دوران سارکوزي بوده است حال آنکه اولاند در دوران تبليغاتي به اين روشها حمله مي کرد.
مسئله بي لياقتي دولت و فراري دادن ثروتها از فرانسه حتي  خشم سياستمداران مخالف را نيز برانيگخته است. به تازگي برنار آرنو رئيس شرکت ال وي ام اچ فرانسه و چهارمين فرد ثروتمند جهان تصميم گرفته است از بلژيک تقاضاي تابعيت بلژيکي کند تا بتواند ماليات خود را در آن کشور پرداخت کند.
مسئله خروج ثروتمندان از فرانسه به علت نگراني ناشي از احتمال تصويب قانون ماليات هفتاد و پنج درصدي بر درآمدهاي کلان، صداي بسياري را درآورده است.
فرانسوا فيون نخست وزير سابق از حزب راستگراي فرانسه، حتي تصميمات دولت را احمقانه توصيفه کرد و گفت:« با در پيش گرفتن تصميمات احمقانه   نتايج وحشتناکي به بار مي آيد. »اين قضيه موجب مي شود ساير ثروتمندان نيز ثروتهايشان را از کشور خارج کنند و جهانيان بگويند فرانسه موفقيت را دوست ندارد.
فيليپ تسون تحليلگر فرانسوي نيز درباره ناکامي هاي فرانسوا اولاند خاطر نشان کرد مشکل اصلي که با سارکوزي وجود داشت به  شخصيت و رفتار او مربوط مي شد  اما سياستهاي کلي اقتصادي او صحيح بود.
ژان ماري روا نويسنده و استاد دانشگاه فرانسوي نيز يادآوري کرد مشکلات فرانسوا اولاند چند جانبه است. در زمان انتخابات همه از رفتار و شخصيت سارکوزي خشمگين بودند اما اکنون با نگاهي به گذشته همه به سياستهاي سارکوزي توجه مي کنند. اولاند سياستمداري است که طرحهاي منسجم ندارد و فردي بسيار مبهم است به همين علت اين قدر سريع همه  را سرخورده کرده است. هر روز مشکلات اولاند به علت اختلافهاي داخلي با وزيرانش بيشتر مي شود. نکته جالب توجه  ديگر  اين است که شخصيت اولاند نيز پرجذبه نيست و تنها وزيري که در کابينه اولاند مورد توجه عمومي قرار گرفته مانوئل والس وزير کشور او است که رفتاري راستگرايانه دارد.
تسون افزود:  اولاند کاملا از حقايق جهان و فرانسه به دور است. پس از چهار ماه  او متقاعد شده است که  فرانسه بحران زده است. هنوز او هيچ پاسخي براي بحران پيدا نکرده است. تنها کاري که اولاند طي چهار ماه کرده اين است که هزينه هاي مالياتي را به شدت بالا برده است. او مرتکب خطاهاي بزرگي شد و مهمترين آنها اين بود که نخواست بحران را ببيند و صرفا به اجراي وعده هاي انتخاباتي اش پرداخت در حالي که در اين بحران حاد بايد همه چيز را کنار مي گذاشت و پاسخهاي قاطع و مناسبي براي بحران پيدا مي کرد.
ژان ماري روا خاطر نشان کرد قشر متوسط از اين وضع به ستوه آمده  و احتمال قيام قشر متوسط بسيار زياد است.
برچسب ها: اولاند ، فرانسه ، بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.