سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/رییس امور شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه؛

35 درصد از پرونده ها در شوراهای حل اختلاف كشور به سازش می انجامد

رییس امور شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه گفت: بیش از 35 درصد از پرونده های ارجاعی به این شوراها در سطح كشور به صلح و سازش می انجامد.

حجت الاسلام احمدی میانجی در حاشیه بازدید از شورای حل اختلاف اراك در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: درحال حاضر هشت هزار شعبه شورای حل اختلاف در سطح كشور فعال است كه حدود پنج هزار شعبه آن شهری و مابقی روستایی است.

وی اظهار كرد: محور برنامه پنج ساله پنجم برای شوراهای حل اختلاف بهبود كیفیت خدمات، تسریع در رسیدگی به پرونده ها و بهبود فضای فیزیكی وتامین نیروی انسانی است.

رییس امور شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه اظهار كرد: لایحه بهبود كیفیت و ارتقای جایگاه شوراهای حل اختلاف تدوین شده و پس از تصویب نهایی در قوه قضاییه به مجلس شورای اسلامی فرستاده می شود.

حجت الاسلام میانجی توضیح داد: ارتقای صلاحیت رسیدگی به پرونده ها در شوراهای حل اختلاف از 50میلیون ریال به 200 میلیون ریال یكی از مفاد مهم لایحه مذكور است كه در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی از سال 92 اجرایی می شود.

وی عنوان كرد: در این لایحه همچنین نسبت به تعیین تكلیف كاركنان شوراهای حل اختلاف تاكید شده و برای دبیران شوراها پیشنهاد استخدام و اعضای شورا خدمات افتخاری پیش بینی شده است.

رییس امور شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه بیان كرد: این نهاد قضایی مردمی در سال 88 با 14 هزار و 800 شعبه و 103 هزار نیروی انسانی در سطح كشور خدمات رسانی می كرد كه در پنج ساله اخیر ساماندهی این نهاد با كاهش شعب به هشت هزار مورد با 40هزار نیروی انسانی دنبال شده است.

حجت الاسلام میانجی اضافه كرد: تخصصی شدن امور در شوراهای حل اختلاف بازده خوبی را ایجاد كرده ودر حال حاضر در تمامی استان های كشور امور خانواده، تصادفات، پزشكی، صنعت ، بهزیستی، مخابرات و سایر بخش ها به صورت تخصصی و با كاهش زمان رسیدگی همراه است./س

برچسب ها: شوراها ، حل اختلاف ، صلح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.