سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری؛

اختصاص 600 میلیارد ریال اعتبار جهت تقویت زیرساخت ها

600 میلیارد ریال اعتبار جهت تقویت زیر ساخت ها به دانشگاه‌ها اختصاص یافته است.

محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 600 میلیارد ریال اعتبار جهت تقویت زیر ساخت ها به دانشگاه‌های کشور اختصاص یافته و از سوی رئیس جمهوری هزینه شده است.

وی افزود: علاوه بر این مبلغ و با توجه به جایگاه و ماموریت‌های دانشگاه‌های مختلف کشور، کمک‌هایی از سوی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌های اجرایی جهت تجهیز آزمایشگاه ها در این دانشگاه ها هزینه شده است.

مهدی نژاد نوری با اشاره به سوابق و توانمندی‌های ممتاز دانشگاه صنعتی اصفهان و قرار گرفتن این دانشگاه در زمره دانشگاه‌های برتر کشور اظهار داشت: با توجه به جایگاه ویژه فناوری نانو و مهندسی زیستی در کشور، امید آن می‌رود که پژوهشکده‌های نانو فناوری و مواد پیشرفته و زیست فناوری و مهندسی زیستی دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن حرکت در مرزهای دانش، نیازهای اساسی کشور را در دستور کار خود قرار دهند.

مهدی نژاد نوری خاطر نشان کرد: این وزارتخانه‌ از ایجاد فرصت ارتباط این گونه آزمایشگاه ها با حوزه های نیازمند به خدمات آنان حمایت ویژه خواهد کرد.

 افتتاح آزمایشگاه های تخصصی پژوهشکده‌های نانو فناوری و زیست فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان

با حضور دکتر مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری مجموعه آزمایشگاه‌های تخصصی پژوهشکده نانو فناوری و مواد پیشرفته و نیز پژوهشکده زیست فناوری و مهندسی زیستی دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد.

بنابراین گزارش ؛ پژوهشکده زیست فناوری و مهندسی زیستی دانشگاه صنعتی اصفهان فعالیت خود را از سال 1387 تحت عنوان پژوهشکده بیوتکنولوژی و با مشارکت چندتن از اعضای هیئت علمی دانشکده‌های مختلف دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز نموده هم اینک دارای موافقت اصولی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.

بر اساس این گزارش،‌این پژوهشکده از 9 گروه پژوهشی برخوردار است که در دو گروه پژوهشی مهندسی زیستی و نانو مواد، موافقت قطعی و گروه‌های پژوهشی بیوتکنولوژی مواد غذایی و بیوتکنولوژی جانوری موافقت اصولی وزارت را به خود اختصاص داده‌اند.

در این گزارش آمده است، آزمایشگاه‌های تخصصی پژوهشکده با حمایت ویژه ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هزینه‌ای افزون بر پنج میلیارد ریال راه‌‌اندازی و تجهیز شده است.

بهره‌مندی دانشگاه صنعتی اصفهان از نخستین اتاق تمیز
در ادامه این گزارش آمده است؛ همچنین در ادامه این مراسم آزمایشگاه های تخصصی پژوهشکده نانو فناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان در فضایی به وسعت 230 متر مربع فضا و با هزینه‌ای بالغ بر 2 میلیارد و پانصد میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بنابراین گزارش، این مجموعه شامل پنج آزمایشگاه تخصصی سنتز نانو الیاف ، سنتز نانون کاتالیست، آنالیز نانو مواد و آزمایشگاه لیتوگرافی است که به بهره‌برداری از این آزمایشگاه دانشگاه صنعتی اصفهان با برخورداری از تجهیزاتی از قبلی کوده، آون، روتاری اوپراتور، کوره تیوبی تحت خلاء، دستگاه الکترودیسی، دستگاه BET و پاسخگویی نیازمندی‌های پژوهشی اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی اصفهان خواهد بود.

در این گزارش آمده است، طبق توافقات صورت گرفته با ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری ، مقررات این آزمایشگاه‌ها در کنار دیگر آزمایشگاه‌های عضو شبکه ملی آزمایشگاهی نانو فناوری به متقاضیان سراسر کشور خدمات آزمایشگاهی ارائه نمایند./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.