سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

رئيس جمهور امروز برای افتتاح چند پروژه به گلستان سفر مي کند

استاندار گلستان اعلام کرد: رئيس جمهور و تعدادي از وزيران وي امروز به منظور افتتاح چند پروژه در استان، به گلستان سفر مي کنند.

به  گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان جواد قناعت، استاندار گلستان در گفتگوي خبری گفت: يکي از پروژه هايي که در اين سفر افتتاح مي شود واگذاري مرحله سوم مسکن مهر استان است که تعداد هشت هزار و 295 واحد مسکن مهر به شکل متمرکز در شهر گرگان توسط دکتر محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور افتتاح می شوند.

وی افزود: ريل گذاري راه آهن گرگان – اينچه برون پروژه ديگري است که با حضور دکتر احمدي نژاد انجام مي شود.

قناعت اظهار داشت: با انجام اين پروژه که از پروژه هاي بين المللي استان است و بين سه کشور تفاهم نامه آن امضاء شده خط ريلي کريدور شمال جنوب کامل می شود.

استاندار گلستان، افتتاح سد دانشمند را از ديگر برنامه هاي حضور رئيس جمهور در استان اعلام کرد و ادامه داد: با افتتاح اين سد در استان 13 سد در حال بهره برداري، پنج سد در حال مطالعه و سه سد در حال احداث است که يکي از آنها سد کبودوال است و طي سه ماه آينده آماده افتتاح می شود.

قناعت افزود: اعلام رسمي به ثبت رسيدن برج قابوس در فهرست آثار جهاني يونسکو آخرين برنامه سفر يک روزه رئيس جمهور و تعدادي از وزراء به استان گلستان است.

وي با بيان اينکه برج قابوس يکي از آثار ارزشمند کشور و شاهکار معماري اسلامي است، خاطرنشان کرد: اين اثر تاريخي اولين اثر استان گلستان و پانزدهمين اثر تاريخي کشور است که در فهرست جهاني يونسکو به ثبت رسيده و از ارزش و اهميت بالايي برخوردار است.

استاندار گلستان افزود: ثبت اين اثر تاريخي با حضور رئيس جمهور و معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور و نماينده يونسکو به شکل رسمي اعلام می شود.

وي گفت: اين برج به لحاظ معماري بسيار ارزشمند و ديدني است و بسياري از مهندسان و کارشناسان آن را بسيار با ارزش مي دانند.

قناعت با اشاره به اهميت گردشگري اين اثر، افزود: به ثبت رساندن برج قابوس در فهرست يونسکو موجب مي شود تا کشور ايران و به ويژه استان گلستان و شهرستان گنبد در مجامع بين المللي مطرح شده و جهاني شود.

وي تصريح کرد: بر اساس برنامه ريزي هيئت دولت تا پايان سال جاري کشور بايد 7 ميليون گردشگر خارجي جذب کند که از اين مقدار 230 هزار نفر سهم استان گلستان است و برج قابوس مي تواند در رسيدن به اين هدف تأثير زيادي داشته باشد.

وي در پايان متذکر شد: اين سفر، سفر چهارم محسوب نمی شود، بلکه سفر يک روزه است که فقط براي افتتاح پروژه ها انجام مي شود و ديدار مردمي در آن لحاظ نشده است.

استاندار گلستان اعلام کرد : سفر چهارم هيئت دولت به استان گلستان نیز طي ماه هاي آينده انجام مي شود که رئیس جمهور و هيئت دولت در آن به شهرستان هاي مختلف سفر کرده و ديدار مردمي انجام می دهند./س

برچسب ها: رئیس جمهور ، گلستان ، سفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.