سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

واردات دام آزاد و صادرات آن از سیستان و بلوچستان ممنوع است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: واردات قانونی دام برای عموم مردم استان آزاد و صادرات حتی یك راس دام از مرزهای استان به خارج از كشور مطلقا ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، نارویی افزود: دام وارداتی از مرزهای سیستان و بلوچستان پس انجام مراحل قرنطیته و ذبح و بسته بندی بهداشتی با نظارت دستگاههای متولی به سایر نقاط كشور ارسال می شود و از این حیث این استان می تواند تامین كننده گوشت قرمز كشور باشد.
وی با اشاره به مشكلات كم آبی و خشكسالی های اخیر در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مهار روان آبها، احداث سدهای خاكی و بندسارها، شتاب بخشی به اجرای طرحهای مطالعه و احداث سدها و اجرای طرح های آبخیزداری برای احیای كشاورزی، توسعه تولید محصولات ، پرورش دام و طیور و آبزیان در استان ضروری است.
وی بیان كرد: قبل از دست یافتن به توسعه صنعتی در سیستان و بلوچستان باید بخش كشاورزی استان با استفاده از روشهای نوین آبیاری و الگوی جدید كشت مطابق با نیاز منطقه ای و ملی توسعه یابد و سپس با راه اندازی صنایع كوچك كشاورزی و صنایع تبدیلی مشكل اشتغال جوانان را برطرف كرد.
استاندار مرز طولانی سیستان و بلوچستان با كشورهای همسایه را فرصتی برای توسعه اشتغال و رونق اقتصادی استان عنوان كرد و افزود: بزودی اقدامات لازم برای راه اندازی بازارچه های مرزی، توسعه فعالیت بازارچه های مرزی فعلی و راه اندازی دو منطقه ویژه اقتصادی در میرجاوه و میلك زابل انجام می گیرد./س
برچسب ها: واردات ، صادرات ، ممنوع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.