سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما در آستانه انتخابات طرفدار جنبش اشغال وال استریت شد

ممكن است عده ای گمان كنند جنبش تسخیر وال استریت خاموش شده است اما شعار آنها كه همان« 99 درصد در مقابل یك درصد سرمایه داران» است، همچنان زنده است

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگرچه دموکرات ها سعی دارند همایش بزرگ خود را در صدر اخبار آمریکا قرار دهند و در نهایت، نتیجه آنرا به سود انتخاب ریاست جمهوری اوباما رقم بزنند اما اکنون با یک مشکل بزرگ مواجه شده اند: جنبش مردمی.

در شهریور سال 2011 معترضان به نظام سرمایه داری در آمریكا در مقابل بازار بورس این كشور تجمع كردند تا به شرایط اقتصادی و نابرابری های موجود اعتراض كنند، به این ترتیب جنبش تسخیر وال استریت ابتدا در آمریكا و بعد در سایر كشورها شكل گرفت.

علی رغم تلاش رسانه ها و دولتمردان غربی برای سرکوب بی سر و صدای این جنبش، معترضان به نظام سرمایه داری همچنان فعال هستند و هم اكنون در شارلوت در برابر محل كنوانسیون ملی دموكرات ها استقرار یافته اند.

ممكن است عده ای گمان كنند جنبش تسخیر وال استریت خاموش شده است اما شعار آنها كه همان« 99 درصد در مقابل یك درصد سرمایه داران» است، همچنان زنده است و از دیدگاه مردم آمریكا این شعار بیانگری نابرابری موجود میان ثروتمندان و طبقه متوسط جامعه است.

اکنون حامیان اوباما اینگونه تبلیغ می کنند که وی تنها كسی است كه از این شعار و راهبرد 99 درصد حمایت می كند ولی مسئولان ستاد رقیب انتخاباتی وی می گویند که این اقدام تنها یک شعار و روشی برای جلب آرا مردمی است که هنوز گمان می کنند می توان از کاندیدایی که با پول سرمایه داران به قدرت می رسد، انتظار حمایت از فقرا را داشت.

این در حالی است كه معترضان جنبش تسخیر وال استریت معتقدند نه اوباما و نه میت رامنی هیچ یك از آنها حمایت نمی كنند و اوباما و رامنی تنها به حمایت از بانك ها و ثروتمندان چند ملیتی دلخوش کرده اند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.