سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئوفيان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شواهد نشان مي‌دهد هاشمي نامزد مي‌شود/ ولايتي از مناسب‌ترين گزينه‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري

دبيركل حزب اسلامي ايران زمين گفت: حزب ايران اسلامي با محسن رضايي، علي‌اكبر ولايتي، آيت‌الله سيد محمود علوي، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و سعيد جليلي به عنوان نامزدهاي احتمالي يازدهمين انتخابات رياست جمهوري ديدار و گفتگو مي‌كند.

ابوالقاسم رئوفيان در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران در تشريح آخرين اقدامات اين حزب گفت: حزب اسلامي ايران زمين در جلسه اخير شوراي مركزي، تصويب كرد با نامزدهاي احتمالي رياست جمهوري يازدهم ديدار و گفتگو كند.

رئوفيان افزود: اولين ديدار حزب با محسن رضايي در هفته جاري خواهد بود؛ پس از محسن رضايي با ديگر نامزدهاي احتمالي همچون علي‌اكبر ولايتي، آيت‌الله سيد محمود علوي، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، سعيد جليلي و ... ديدار و گفتگو خواهيم كرد. 

رئوفيان،  كامران باقري لنكراني را خارج از دايره بررسي هاي اين حزب دانست و عنوان كرد: محسن رضايي مصمم است كه فعال وارد عرصه رقابت شود و حزب اسلامي ايران زمين در ديدار و گفتگو با وي شاخص‌ها حزب را با وي در ميان خواهد گذاشت. 

وي درباره كانديداتوري احتمالي علي‌اكبر ولايتي گفت: نظرم درباره اين موضوع مثبت است؛ وي يكي از مناسب‌ترين گزينه‌هاي انتخابات پيش روست كه در آينده با وي گفتگو خواهيم كرد.

دبير كل حزب اسلامي ايران زمين در همين رابطه افزود: رجال سياسي كه در عرصه‌هاي مختلف امتحان پس داده‌اند و مي‌توانند مورد وثوق مردم باشند بايد با توجه به نيازهاي كشور، چالش‌هاي پيش‌رو و ضرورت يك مديريت كارآمد،‌ در انتخابات يازدهم به عرصه آيند.

رئوفيان در مورد موضوع سن نامزدها در انتخابات رياست جمهوري گفت: كساني كه داراي تجربه كاري به ويژه در عرصه‌هاي اجرايي هستند و از ديرباز با مشكلات مسائل كشور از نزديك دست و پنجه نرم‌ كرده‌اند قطعا با به كار گرفتن اين تجربيات مي‌توانند كشور را بهتر مديريت كنند.

وي ادامه داد: سن را ملاك نمي‌دانيم و اگر بخواهم به اين سوال پاسخ دهم كه" رئيس جمهور جوان توفيق اداره كشور را پيدا مي‌كند يا پير كار آزموده و دنيا ديده" طبيعتا به نظرم دومي صحيح است؛ چون آنچه موثر است نوع نگاه به قضيا، قدرت هماهنگي بين سيستم‌ها و  كابينه، شناخت جهان، منطقه و مردم و احساس مسئوليت است نه سن و سال.

عضو شوراي عالي جبهه ايستادگي گفت:  تا آنجا كه اطلاع داريم هاشمي رفسنجاني تصميم قطعي مبني بر حضور در انتخابات نگرفتنده است اما قرائن و شواهد نشان مي‌دهد اگر مشكل قانوني سن برطرف شود در انتخابات حاضر شده و وي يكي از مناسبت‌ترين گزينه‌هايي هستند كه در معرض راي مردم قرار مي‌گيرد.

رئوفيان در ادامه از هاشمي رفسنجاني با عنوان  يك شخصيت فراجناحي ياد كرد.

وي در پاسخ به اين سؤال كه از هاشمي رفسنجاني به عنوان يك شخصيت فراجناحي حمايت مي‌كنيد، گفت:‌ ما به دنبال اين هستيم كه چه كسي مي‌تواند شايسته‌سالاري را در كشور پياده كند؛ حزب اسلامي ايران زمين سه اولويت را در انتخابات در نظر مي‌گيريد تا در صورتي كه به دور دوم كشيده شد، ‌برنامه مشخصي داشته باشد.

دبيركل حزب اسلامي ايران اسلامي تاكيد كرد: هاشمي در خط ولايت و رهبري  حركت مي‌كند و يكي از معتقدترين چهره‌ها و رجال شاخص به اصل مترقي ولايت فقيه است.

ابوالقاسم رئوفيان در خاتمه خاطر‌نشان كرد: نظر ولايت فقيه تكليف نيست، بلكه اين احكام حكومتي است كه لازم‌الاجراست‌ لذا هاشمي رفسنجاني يك صاحب‌نظر است و مي‌تواند نظري داشته باشد كه با نظر مقام معظم رهبري متفاوت باشد و اين به معناي مخالفت با ولايت فقيه نيست، هاشمي عملا تابع احكام حكومتي است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: رئوفیان ، حزب ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.