سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تبریز قابلیت تبدیل شدن به قطب پزشكی كشور را دارد

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: تبریز علاوه بر اینكه قطب صنعتی كشور است، قابلیت تبدیل شدن به قطب پزشكی كشور را نیز دارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری در آیین افتتاح بخش آنكولوژی و رادیوتراپی بیمارستان بین المللی تبریز با اشاره به مراجعه بیماران استان های همجوار و كشورهای همسایه به تبریز بر عادلانه بودن تعرفه های پزشكی برای معالجات تاكید كرد و یادآور شد: اقشار كم درآمد جامعه و بیماران مستمندی كه از كشورها و استان های همجوار به این شهر مراجعه می كنند باید بتوانند از این امكانات بهره مند شوند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تلقین روحی 50درصد كار درمان را انجام می دهد، بر برخورد پزشكان و پرستاران با اخلاق كریمانه و استفاده نكردن از جملات ناامید كننده در مواجه با بیمار تاکید کرد.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به فرا رسیدن سرمای زودرس در مناطق زلزله زده و با اشاره به تخریب بیمارستان تازه تاسیس هریس در اثر زلزله، از خیرین جامعه پزشكی استان خواست در احداث و ساخت بیمارستان های محكم و با اصول فنی در این مناطق همت كنند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در آیین افتتاح بخش آنكولوژی و رادیوتراپی بیمارستان بین المللی تبریز با اشاره به وجود نیروهای متخصص علمی در تمام زمینه ها از جمله پزشكی در استان یادآور شد:با افتتاح این بیمارستان به عنوان بزرگترین بیمارستان خصوصی كشور و با امكانات و تجهیزات پیشرفته روز قابلیت های استان برجسته تر می شود.

وی با اشاره به افتتاح كامل این بیمارستان در ماه های آتی، یكی از مزایای مهم بیمارستان بین المللی تبریز را ارایه خدمات بدون كاغذ و از طریق سیستم اطلاعات بیمارستانی 'اچ.آی.اس' HIS عنوان کرد.

علیرضابیگی گفت: با استفاده از این سیستم زمان پذیرش، ترخیص، انتقال بیمار و مراجعه به اطلاعات قبلی پرونده پائین آمده و ارتباطات بین بخشی و میزان رضایت بیمار افزایش خواهد یافت.

وی تجهیز بیمارستان به دستگاه پت اسكن را یكی از امتیازهای بیمارستان عنوان كرد و گفت:تشخیص و درمان زود هنگام سرطان بسیار با ارزش است.

رییس هیات مدیره بیمارستان بین‌المللی تبریز با اشاره به اینكه این بخش به پیشرفته ‌ترین تجهیزات دنیا و امكان درمان‌ سه بعدی و ' آی.ام.آر.تی' (IMRT) مجهز است، اظهار كرد: در این بیمارستان از طریق سیستم فروماتیك پزشكی تمام اطلاعات بیمار از طریق لوله های هوایی به بخش های دیگر انتقال خواهد یافت.

شهرام دبیری اسکوئی با اشاره به كمبود دستگاه رادیوتراپی در شمال‌غرب كشور، گفت:با افتتاح این بخش بیمارستان شاهد یك تحول بزرگ پزشكی در درمان سرطان‌های پیشرفته هستیم.

وی از انجام ید درمانی برای اولین بار در درمان بیماران سرطانی تروئید در این بیمارستان خبر داد و گفت: در حال مذاكره با دانشگاه علوم پزشكی تبریز برای عقد قرارداد برای استفاده دانشگاهیان از این مجموعه برای كارهای پژوهشی هستیم.

به گفته ی رییس هیات مدیره بیمارستان بین‌المللی تبریز این بیمارستان با ظرفیت 300تخت و با زیربنایی 41هزار مترمربع بزرگترین و مجهزترین بیمارستان خصوصی كشور است و با تكمیل سایر بخش‌ها در دهه فجر امسال، راه اندازی كامل بیمارستان عملیاتی خواهد شد./س

 

برچسب ها: تبریز ، قطب ، پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.