سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك كارشناس مسائل هسته‌اي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تأکيد کرد

لزوم اعتراض مجامع بين‌المللي به سلاح‌هاي هسته‌اي رژيم صهيونيستي

يک کارشناس مسائل هسته‌اي با بيان اينکه ايران هيچ گاه به دنبال سلاح هسته‌اي نبوده و بسياري از کشورها بر مسئله خاورميانه‌اي عاري از سلاح هسته‌اي تاکيد دارند، گفت: مجامع بين‌المللي نبايد به راحتي از کنار سلاح‌هاي هسته‌اي رژيم غاصب صهيونيستي و کشورهاي مستکبر عبور کنند.

محسن محمودي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه حوزه بحث در مسئله هسته‌اي ايران بايد به مسائل فني و حقوقي منحصر شود، گفت: غرب در مسئله هسته‌اي به هر ميزان كه از مسائل فني و حقوقي دور شده و به سمت مسائل سياسي پيش رود خروج از بحران‌ها برايش مشكل‌تر خواهد شد.

وي تأكيد كرد: موضع ايران در مورد مسائل هسته‌اي يك موضع فني و حقوقي بوده اما موضع غرب، سياسي و در راستاي همراهي با اهداف خصمانه رژيم غاصب صهيونيستي است.

محمودي ادامه داد: اتحاديه اروپا و ايالات متحده آمريکا فهميده‌اند كه ورود به مذاكره با ادبيات  تهديد آميز چندان موفق نبوده  و در اظهارت اخير كاترين اشتون مشخص شده كه آنها به اين نتيجه رسيدند که با تهديد و تحريم نمي‌توانند به موفقيت دست يابند.

اين کارشناس مسائل هسته‌اي افزود: طرف غربي سعي دارد كه از موضع ديگري وارد شده و مذاکرات پيرامون مسائل هسته‌اي ايران را ادامه دهد.

وي  با تأكيد بر اينكه رژيم غاصب صهيونيستي و برخي کشورهاي ديگر با در اختيار داشتن سلاح هسته اي، قوانين ان. پي. تي را نيز نپذيرفته‌اند و به طور مداوم در حال آزمايش‌هاي هسته‌اي هستند، گفت:  ايران تمام قيود بين‌المللي را پذيرفته و به صورت شفاف عمل مي‌كند و اين در حالي است که بسياري از کشورها و رژيم غاصب صهيونيستي سلاح هسته‌اي در اختيار دارند.

محمودي  با بيان اينكه بسياري از کشورها بر مسئله خاورميانه عاري از سلاح هسته‌اي تأكيد دارند، ادامه داد: با توجه به اينکه ايران هيچ گاه به دنبال سلاح هسته‌اي نبوده و بسياري از کشورها بر مسئله خاورميانه‌اي عاري از سلاح هسته‌اي تاکيد دارند و نبايد به راحتي از کنار سلاح‌هاي هسته‌اي رژيم غاصب صهيونيستي و کشورهاي مستکبر عبور کرد و مجامع بين‌المللي بايد به اين مهم توجه کنند.

اين كارشناس مسائل هسته‌اي در پايان با تأكيد براينكه جمهوري اسلامي ايران هميشه آماده مذاكره است، خاطرنشان كرد: پيش بيني مي‌شود تا زمان انتخابات رياست جمهوري در ايالات متحده آمريکا مذاكرات مفصل‌تري به پيشنهاد غرب انجام شود.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: هسته ای ، غرب ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.