سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله مسلحانه به يک پاسگاه پليس در صحراي سينا

افراد مسلح سوار بر دو دستگاه خودرو سحرگاه امروز به پاسگاه پليسي نزديک مرز مصر با نوار غزه تيراندازي کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، مقامات امنيتي مصر اعلام کردند افراد مسلح روز شنبه به يک پاسگاه پليس در صحراي سينا حمله کردند اما اين حمله تلفاتي نداشت.

آنها افزودند : « مقامات پليس نيز به اين تيراندازي پاسخ دادند و تيراندازي بين دو طرف تا زمان فرار افراد مسلح ادامه يافت. »
به گفته اين مقامات ، اين تيراندازي کشته يا زخمي نداشت.

 احمد محمد علي ،‌سخنگوي نيروهاي مسلح مصر عمليات کنوني در صحراي سينا را مقدمه توسعه فراگير در اين منطقه توصيف کرد.

وي تاکيد کرد عمليات کنوني نيروهاي مسلح مصر در صحراي سينا و تسلط کامل بر اين منطقه نقض توافقنامه صلح با اسرائيل نيست. نيروهاي مسلح مصر بر پايبندي به توافقنامه هاي بين المللي به شرط آنکه امنيت ملي مصر را به خطر نياندازد؛  تاکيد مي کنند.

محمد علي افزود: سي و سه نفر از عناصر جنايتکار در عمليات در صحراي سينا کشته شدند و مقدار زيادي هم سلاح از اين افراد کشف و توقيف شد. پنجاه و هشت نفر از افراد مسلح هم بازداشت شدند. وي بر استقلال نيروهاي مسلح مصر در عمليات در صحراي سينا تاکيد کرد.

وي از کشف و تخريب سي و يک تونل در مرز مصر با نوار غزه خبر داد و افزود: اگر همکاري مردم سينا نبود، ما به موفقيت کنوني دست پيدا نمي کرديم. پليس مصر فداکاري زيادي براي برقراري امنيت در سينا انجام داد.

وي گفت: هماهنگي با طرف اسرائيلي براي عمليات نيروهاي مسلح مصر در سراسر صحراي سينا   انجام شده است. عقب نشيني بعضي تجهيزات از منطقه سينا در چارچوب آغاز مرحله دوم عمليات بود. مرحله دوم عمليات شامل ريشه کن کردن کامل عناصر جنايتکار است. مرحله اول عمليات نتيجه بسيار خوبي داشت.

وي گفت: خبرهايي که درباره حمله يک هواپيماي بدون سرنشين اسرائيلي به يک شهروند مصري در سينا منتشر شده بود، درست نيست.

فعاليت اين پاسگاه پليس که در زمان ناآرامي هاي مصر و در نهايت سرنگوني حسني مبارک در فوريه سال 2011 ميلادي ، مورد حمله قرار گرفته بود ، حدود هجده ماه آغاز نشده است.  مقامات امنيتي مصر تاکيد کردند ساختمان اين پاسگاه هشتم اوت بازسازي شد.

ارتش و پليس مصر پس از حمله مسلحانه به پاسگاه مرزي که منجر به کشته شدن شانزده سرباز در پنجم اوت شد ، براي مقابله با شبه نظاميان حضورشان را در صحراي سينا افزايش داده اند.

 ارتش مصر اعلام کرد از زمان آغاز اين عمليات که با حضور تانک ها و بالگردها برگزار شد ، يازده شبه نظامي کشته و بيست و سه نفر بازداشت شده اند.
برچسب ها: غزه ، سینا ، حمله ، مسلحانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.