سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آرین منش:

سینمای دفاع مقدس می تواند تداوم بیداری اسلامی باشد

یک عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با وجود اینکه سینمای دفاع مقدس در مسیر رو به رشد و توسعه قرار دارد اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد چرا که سینمای دفاع مقدس سینمای انقلاب اسلامی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جواد آرين منش در گفتگو با روابط عمومی جشنواره فيلم دفاع مقدس با بیان این مطلب افزود: آنچه به نظر می رسد از نظرجذب مخاطب سینمای دفاع مقدس هنوز درجایگاه خوبی قرار ندارد در حالیکه باید به جایگاهی برسد که پرمخاطب ترین ژانر باشد و لازمه این امر توجه بیشتر دولت به تولیدکنندگان این آثارمی باشد.
وی با بیان اینکه جشنواره های خارجی را نباید معیاری برای ارزیابی سینمای دفاع مقدس تلقی کرد، گفت: معتقدم همچنان که در سایر عرصه ها، انقلاب در مقابل استکبار جهانی قرار دارد و فرهنگ دفاع مقدس فرهنگ استکبارستیز است سینما هم بخش قابل توجهی از آن در انحصار قدرت های بزرگ است بنابراین نباید انتظار داشت این ژانر مورد توجه آنها قرار گیرد.
به گفته وی؛ جشنواره فیلم دفاع مقدس در 30 سال گذشته فراز و فرودهای بسیاری داشته است و حتی با چالش های جدی روبرو بوده است.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی معتقد است دست اندرکاران سینمای کشور به ویژه سازمان سینمایی باید کمک کنند تا  این جشنواره به جایگاه واقعی و شایسته اش برسد.
آرین منش همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به فرهنگ انقلاب و نیاز جامعه تلاش براین است تا جشنواره فیلم مقاومت جشنواره اصلی باشد و مانند چتری جشنواره های دیگر را تحت پوشش خود قرار دهد.
عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: اگر دست اندرکاران سینمایی کشور به رهنمودهای رهبر انقلاب که رهبر جریان"بیداری اسلامی" است توجه می کردند، رهبری در دیدارهای متعدد خود با هنرمندان و سینماگران خواستار توجه به تولید آثار فاخر سینمایی در راستای مقاومت و حرکت بیداری ملت های جهان و جنبش آزادی بخش بود.
وی ادامه داد: لذا امروز که سینما موثرترین و فاخرترین هنر پرجاذبه دنیا تلقی می شود انعکاس کوشش ها و ایثارگری های ملت های جهان می تواند از طریق سینما انعکاس پیدا کند و از این طریق سینماگران حمایت خود را از تداوم بیداری اسلامی نشان دهند.
شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاری"سازمان سینمایی کشور و استانداری کرمان"با رویکرد "مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور" تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس" و "نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان"، "تحریم اقتصادی"، "دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی"، "مقاومت و بیداری اسلامی"، "مقابله با استکبار جهانی"، "تروریسم" و"صهیونیسم بین الملل" در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس از 3 تا 7 مهر به مرکزیت استان کرمان در 64 منطقه مرزی در 16 استان کشور و 9 کشور جهان برگزار می شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.