سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار کارگر خبر داد

تدوين درس جغرافياي دفاع مقدس براي دانشگاه‌ها

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس از تدوين درس جغرافياي دفاع مقدس در دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: دفاع مقدس فقط متعلق به اقشار نظامي نيست بلکه تمام مردم بايد از اين وقايع مطلع شوند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سرتيپ دوم بهمن کارگر، صبح امروز(شنبه) در همايش اساتيد دفاع مقدس با بيان اينکه اساتيد موظفند در نشر آثار و حفظ ارزش‌ها با نسل جوان همکاري کنند، تصريح کرد: دروس دفاع مقدس در مقاطع کارشناسي و کارشناسي ارشد راهکاري ارزنده در اين زمينه است.

وي با اعلام خبر تدوين درس جغرافياي دفاع مقدس خاطر نشان کرد: دفاع مقدس فقط متعلق به اقشار نظامي نيست بلکه تمام مردم بايد از اين وقايع مطلع شوند و با تحول رويکردهاي خود بايد باعث تعالي اين ارزش‌ها بين مردم شد.

سردار کارگر با اشاره به تشکيل ستاد تحول در بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس يادآور شد: عمده ستاد تحول به پژوهشگاه واگذار شده و سعي داريم با ارائه دروسي در زمينه دفاع مقدس از لحاظ تئوري و نظري نيز اين ارزش‌ها را بين جوانان رايج کنيم.

وي زمان شروع فرهنگ سازي را دوران خردسالي دانست و افزود: با آمدن مهدکودک‌ها زير نظر آموزش و پرورش و استفاده از ظرفيت تمامي اقشار مردم از جمله هنرمندان مي توانيم اين ارزش‌ها را براي هميشه ماندگار کنيم.

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس با يادآوري فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينکه دفاع مقدس يک گنجينه است، تصريح کرد: بايد سال‌ها از اين گنجينه استفاده شود و با انتقال مفاهيم اين فرهنگ به نسل فعلي به نحوي که متوجه شوند، مي‌توانيم به درستي از اين گنجينه استفاده کنيم.

وي در پايان با انتقاد نسبت به اينکه هنوز در سينماي ايران، فيلم فاخري درباره دفاع مقدس ساخته نشده است، خاطرنشان کرد: هنرمندان ايراني با تهيه آثار ارزشمند در اين زمينه مي‌توانند گامي موثر در راستاي اعتلاي اين فرهنگ داشته باشند.

انتهاي پيام/ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.