سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش وزارت بهداشت:

به فتح یک وجب کمتر از قله هم رضایت نمی دهیم

معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پذیرفته شدگان آزمون های بورد را عصاره نخبگان پزشکی خواند و خواستار توجه استادان به اهمیت این جایگاه شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمدعلی محققی در مراسم افتتاح آزمون های بورد تخصصی و فوق تخصصی گفت: بهترین دانش آموزان در یک آزمون سخت به نام کنکور وارد رشته پزشکی می شوند و باز بهترین آن ها در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی قبول می شوند و از بین این عده باز بهترین ها در آزمون های بورد تخصصی و فوق تخصصی پزشکی مورد پذیرش قرار می گیرند، بنابراین جایگاه بوردها و اعضای هیات های ممتحنه با اهمیت ترین جایگاه در آموزش پزشکی است.

وی افزود: شما اعضای محترم هیات های ممتحنه بوردهای تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در عالی ترین جایگاه تصمیم سازی و راهبردی علوم پزشکی قرار دارید و باید سهم خود را در جهاد علمی کشور، مطابق با اسناد بالادستی به درستی ایفا کنید.

دکتر محققی اظهار داشت: باید هر بورد تخصصی موجبات تبدیل شدن رشته مربوط به خود را در بهترین جایگاه فراهم آورد و هیچ کس نباید حتی به یک وجب کمتر از فتح قله رضایت بدهد.

وی خواستار تلاش های علمی و اخلاقی در کنار هم شد و گفت: کمالات علمی به دنبال کمالات اخلاقی بروز و ظهور می یابد بنابراین توجه به اخلاق در عرصه پزشکی بسیار با اهمیت است.

معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: وابستگی در رشته های پزشکی تا هر حدی که می خواهد باشد، از وابستگی به اندازه یک ریسمان تا وابستگی به اندازه یک تار مو، باید قطع شود.

شایان ذکر است مراسم افتتاح بیست و ششمین آزمون دانشنامه فوق تخصصی و پنجاه و نهمین دوره آزمون دانشنامه بورد تخصصی صبح امروز در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد./ح


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.