سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی:

موج موفقیت اجلاس عدم تعهد، سفارت کانادا را به تعطیلی کشاند

يك كارشناس سیاست خارجی گفت: موفقيت ايران در برگزاري اجلاس نم، غرب را به واكنش واداشته و موجب تعطيلي سفارت كانادا در کشورمان شده است.

محمدرضا ماني‌فر درگفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تعطيلي سفارت كانادا در تهران گفت: تعطيلي سفارت اين كشور در تهران و اخراج ديپلمات‌هاي ايراني از كانادا، بخشي از برنامه‌ريزي‌هاي جريان سلطه و مخالفت با نفوذ جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي منطقه‌اي و جهاني است.

وي افزود: مجاورت فيزيكي كانادا با آمريكا و همبستگي فكري و فرهنگي اين كشور با انگلیس باعث وابستگي و تأثيرپذيري كانادا از اين دو كشور شده و اين كشور را در زمره هم‌پيمانان رژيم غاصب صهيونيستي قرار داده است.

ماني‌فر با اشاره به ميزباني ايران در شانزدهمين اجلاس عدم تعهد تصريح كرد: موفقيت ايران در برگزاري اجلاس عدم تعهد، حاميان منطقه‌اي و جهاني رژيم صهيونيستي را وادار به واکنش كرده، تا جايي كه دولت كانادا دست به تعطيلي سفارت خود در تهران زده است.

اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان كرد: همه اتفاقات اخير مقدمه برخورد نهايي ميان ايران و غرب درباره مسائل مورد اختلاف بوده، چرا كه تمام راهكارهاي غرب براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران نتيجه‌اي نداشته و غرب بايد منافع و موقعيت ايران را در منطقه به رسميت شناخته و به آن احترام بگذارد.

انتهای پیام/
پ2
برچسب ها: اجلاس ، عدم تعهد ، کانادا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.