سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

پایان مرمت بقعه متبرکه امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) در استان چهارمحال و بختياری

مرمت بقعه متبرکه متبرکه امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) شیخ شبان در استان چهارمحال و بختیاری پایان یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، سبک سازی بام ها، مرمت طاق ها، گنبد، ستون های آسیب دیده و نازک کاری بدنه، حذف اندودهای الحاقی شبستان زمستانه، بندکشی دیوارها، دفع رطوبت بالا رونده، بازسازی منبر و ساماندهی کاشی های حرم مطهر و اجرای مراحل کف سازی را از اقدامات مرمتی در این بقعه متبرکه دانست.

مژگان ریاحی گفت: بقعه متبرکه امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) در روستای شیخ شبان، به شماره 23824، در تاریخ 25/8/1387، در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

حضرت امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) از فرزندان حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) است و بنای بقعه این امامزاده (ع)، مربوط به دوران های صفویه و قاجاریه است.

گفتنی است؛ آستان مطهر امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) روستای شیخ شبان ( از توابع شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری )، به عنوان بارگاه یکی از امامزادگان کاملاً صحیح النسب و برخوردار از شرایط بسیار مساعد و مطلوب آب و هوایی و جغرافیایی و طبیعت بکر و زیبا، همواره و از دیرباز، با پذیرش سالیانه هزاران زائر و گردشگر از اطراف و اکناف، از مهمترین کانون های فرهنگی، زیارتی و گردشگری استان و منطقه محسوب می شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.