سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش برنامه راديويي "كارنامه"؛

"زبان معيار" با پيشكسوتان راديو بررسي شد

مسئله زبان معيار و جايگاه آن در عصر امروز و همچنين ويژگي هاي يك اجراي خوب از سوي گويندگان در برنامه كارنامه ديشب 17 شهريور با حضور پيشكسوتان اين عرصه بررسي شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران برنامه كارنامه ديشب 17 شهريور به راديو، گويندگي و ويژگي هاي يك اجراي خوب پرداخت.
در اين برنامه امير نوري پيشكسوت راديو و گويندگي به عنوان ميهمان حضور داشت.
اين برنامه به شكل تخصصي به مسئله زبان معيار و مشخصات اجراي خوب از سوي گوينده پرداخت و زواياي مختلف آن را بررسي كرد.
در اين برنامه امير ن وري كه بيش از نيم قرن در اين خصوص سابقه اي درخشان دارد و كتب مختلفي نيز در اين رابطه به رشته تحرير در ‌آورده است از ابتداي حضورش در اين وادي و تجربياتي كه كسب كرده است، سخن راند.
گويندگان و كارشناساني چون ژيلا صادقيان، بهروز رضوي و مهران دوستي، با برقراري ارتباط تلفني در اين برنامه نيز به بررسي ابعاد گويندگي پرداختند و نظرات خود را در رابطه با تجربيات استاد امير نوري و تاثيراتي كه وي با تسلط به زبان فارسي و زبان معيار داشته است، بيان كردند: يكي ديگر از صاحب نظراني كه در اين برنامه به مدت كوتاهي حضور پيدا كرد محمد صالح علا بود وي نيز با حضور خود در خصوص ظرافت هاي موجود در زبان فارسي و معيار صحبت كرد.
همان طور كه مشخص است راديو يكي از رسانه هايي است كه مخاطب توجه بسياري به آن داشته و يكي از ابزاري است كه از ديرزمان مورد پسند و علاقه مردم بوده است.
اين مسئله از ارتباطاتي كه مردم در طول برنامه زنده برقرار مي‌كنند و نظرات خود را صادقانه ارائه مي ‌دهند واضح است.
راديو نمايش نيز كه به صورت تخصصي به حوزه هاي فرهنگي و هنري از جمله تئاتر مي‌پردازد با وجود اين كه رسانه اي جوان محسوب مي شود اما مخاطبان مورد نظر خود را دارد و همين امر مهمترين مسئله براي يك رسانه است.
شايان ذكر است اين برنامه به تهيه كنندگي مهدي شيباني زاده جمعه ها ساعت 21 روي آنتن راديو نمايش مي‌رود./ي2
برچسب ها: زبان معیار ، رادیو ، نمایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.