سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اظهارات اوباما درباره شهر قدس، نقض آشکار قانون بين‌المللي است

روزنامه الدستور اظهارات اخير رئيس جمهور آمريکا درباره شهر قدس را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الدستور، اين روزنامه چاپ اردن در مقاله اي با عنوان "نقض آشکار قانون بين المللي" نوشت: تاکيد باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در تبليغات انتخابات رياست جمهوري مبني بر اينکه "بيت المقدس پايتخت اسرائيل است" نقض آشکار قانون بين المللي  است. اين اظهارات علاوه بر اينکه قطعنامه هاي بين المللي را - به ويژه شماره 242 و 338 که قدس را زمين اشغال شده مي داند- ناديده مي گيرد. اين اظهارات همچنين نقش آمريکا را به عنوان ميانجي بي طرف در روند صلح فراگير زير سئوال مي برد.

اين روزنامه با اشاره به اينکه اظهارات اخير بارک اوباما درباره قدس تجاوز آشکار به حقوق ملت فلسطين، مردم کشورهاي عربي و حقوق مسيحيان و مسلمانان به شمار مي رود، تصريح کرد: موضع اخير رئيس جمهور آمريکا اقدام بين المللي بي سابقه است و پيامدهاي خطرناکي در مناقشه فلسطين- اسرائيل دارد. اعلام اوباما مبني بر اينکه قدس اشغالي پايتخت اسرائيل است به مثابه نشان دادن چراغ سبز به اسرائيل است تا به برنامه هاي توسعه طلبانه خود در زمينه يهود سازي قدس، مخالفت با حقوق تاريخي ملت فلسطين و مخالفت با تشکيل دولت مستقل فلسطين ادامه دهد.

روزنامه الدستور همچنين خاطرنشان کرد: با وجود اينکه واکنشهاي کشورهاي عربي و اسلامي به اظهارات خصمانه اوباما هنوز ابراز نشده است، اما به نظر مي رسد اين واکنشها از دايره محکوميت خارج نخواهد شد. البته چنين واکنشهايي کافي نيست و به تغيير مواضع رئيس جمهور آمريکا و حزبش منجر نخواهد شد. از اين رو وي همچنان بر حمايت از صهيونيسم و طرح خصمانه اسرائيل اصرار خواهد داشت.

اين روزنامه در پايان با تاکيد بر عربي بودن شهر قدس از مردم کشورهاي عربي و اسلامي خواست از قداست اين شهر دفاع کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.