سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

252 گواهی نامه انطباق صادرات خرما در خوزستان صادر شد

رییس اداره نظارت بر امور صادرات و واردات اداره كل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان گفت: ازآغاز امسال تاكنون 252 گواهی نامه انطباق جهت صادرات خرما به نقاط مختلف جهان از سوی این اداره كل صادر شده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،'سیما پشم فروش'در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: به این منظور بیش از 250 مورد بازرسی و نمونه برداری از نمونه های خرمای صادراتی در سطح استان انجام شده است.

وی افزود: حجم صادرات خرما در این مدت بیش از پنج میلیون و هشتصد و سی هزار كیلوگرم به ارزش ریالی بیش از چهل و یك میلیارد و چهارصد و چهل و دو میلیون و نهصد هزار ریال بوده است .

پشم فروش تصریح كرد: خرماهای صادراتی بیشتر به كشورهای آلمان، انگلستان، استرالیا، امارات و چین صادر و مبادی خروجی آن ها نیز شهر بندرعباس است.

در سطح كشور سالانه یك میلیون تن خرما تولید می‌شود كه 175 هزار تن آن به خوزستان اختصاص دارد و از این میزان تولید، 120 هزار تن آن به دیگر استان‌ها و خارج از كشور صادر می‌شود.

هم اینك 42 واحد بسته‌بندی در خوزستان فعالیت می‌كنند و متناسب با درخواست مشتریان خارجی خرما را بسته‌بندی كرده و سالانه رقمی بیش از 50 هزار تن خرمای خالص و بدون هسته را كه 40 درصد حجم صادرات ملی را تشكیل می دهند به خارج كشور صادر می‌كنند. /س
برچسب ها: صادرات ، خرما ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.