سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

39 مهاجر غیرقانونی در دریا غرق شدند

با واژگون شدن قایق عده‌ای از مهاجران غیرقانونی در سواحل صخره‌ای غرب ترکیه، دست‌کم 39 تن جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ايران شوك، در این حادثه که در واپسین ساعات روز پنجشنبه رخ داد، قایق مهاجران با حداقل 60 سرنشین به صخره‌‌های ساحلی برخورد کرد و تمامی مسافران که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌‌دادند، به آب افتادند.
در حالی که گروه امداد و نجات بلافاصله پس از آگاهی از این حادثه به منطقه اعزام شدند، طی تلاش‌‌های بی‌وقفه آنها 39 جسد از آب گرفته شد و به گفته سخنگوی امداد ترکیه، بقیه مسافران نیز که اکثراً با شنا تا فاصله 50 متری خود را به ساحل رسانده بودند، نجات داده شدند.
این گروه از مسافران قاچاقي، شب قبل از حادثه را در هتلی در ازمیر ترکیه در انتظار قاچاقچیان انسان بوده‌اند، چراکه قرار بود این گروه آنها را از آب‌‌های ترکیه به انگلیس برسانند. تلویزیون ترکیه لحظه‌لحظه جریان امداد و نجات مسافران را با جزئیات شرح داد و عملکرد بی‌وقفه امدادگران را کاملاً به تصویر کشید.
در سال‌‌های اخیر مهاجران غیرقانونی از آسیا و آفریقا از راه‌‌های مختلف سعی در رساندن خود به کشور‌های اروپایی را دارند که ترکیه یکی از گذرگاه‌‌های مشترک آنها در این راه است.
البته به گفته مسئولان، بیشتر این مهاجرت‌‌های غیرقانونی با حوادثی روبه‌رو می‌شود و اکثر مسافران در این راه جان خود را از دست می‌دهند./ز
برچسب ها: مهاجر ، غیرقانونی ، غرق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.