سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

پرورش ماهی خاویار در شوش آغاز شده است

مدیرکل شیلات استان خوزستان گفت: شوش ظرفیت بالایی در ایجاد مرزعه های پروش ماهی دارد به گونه ای که هم اکنون پرورش خاویار در این شهر آغاز شده است.





به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،عبدالرحیم مغینمی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان شوش به علت جاری بودن رودخانه کرخه در آن از استعداد بالایی در بخش شیلات برخوردار است و امکان توسعه فعالیتهای این بخش در این شهرستان وجود دارد.
وی افزود: در مناطق غرب کرخه برای ایجاد مزارع پرورش ماهی محدودیتی نداریم ولی متاسفانه در سایر مناطق با محدودیت تامین آب مواجه هستیم.

مغینمی با ارائه طرحی ابتکاری در خصوص پرورش ماهی در شوش عنوان کرد: در غرب کرخه چاه های آب متعددی داریم که می توان ابتدا آب آنها را وارد مزارع پروش ماهی کنیم و بعد به سمت زمینهای کشاورزی هدایت کنیم.

مدیرکل شیلات استان خوزستان عنوان کرد: این شهرستان همچنین ظرفیت تولید ماهیان خاویاری را نیز دارد به گونه که هم اکنون این ماهی در شوش پرورش و تولید می شود. در مدت اخیر نیز برای پرورش 100 تن خاویار چند مجوز صادر شده است.

مغینمی ادامه داد: شاید باورش سخت باشد ولی ثمر دهی ماهیان خاوریاری در شوش به علت شرایط آب و هوایی آن از شمال کشور به عنوان کانون اصلی این ماهیان نیز بیشتر است./س
 
برچسب ها: پرورش ، ماهی ، خاویار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.