سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثابتي در جمع دانشجويان بسيجي:

در فتنه 88 شاهد ضربه اساتيد سکولار به پيکره نظام بوديم

نماينده بسيج دانشجويي استان تهران در مشهد گفت: در فتنه88 شاهد حضور اساتيد سکولار که ضربه سهمگيني به پيکره نظام وارد کرده و همراه با نفاق شدند، بوديم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران مجتبي ثابتي نماينده بسيج دانشجويي استان تهران در جمع دانشجويان بسيجي در مشهد با اشاره به مبارزه با اساتيد ضد انقلاب و سکولار گفت: در فتنه88 حضور اساتيد سکولار که ضربه سهمگيني به پيکره نظام زده که همراه با نفاق شدند را مشاهده کرديم.

ثابتي عنوان نماينده بسيج دانشجويي از وزير علوم که در جمع دانشجويان بسيجي حاضر شده بود سؤالاتي مطرح کرد: در انتخابات 88 شاهد حضور اساتيد سکولار که ضربه سهمگيني به پيکره نظام وارد کرده و در فتنه 88 همراه با نفاق شدند بوديم، آيا دانشگاه نبايد از حضور اساتيد غير انقلابي جلوگيري کند؟

وي طي سؤال ديگري از وزير علوم مبني بر اينکه دانشگاه بايد از عقبه ايدئولوژيک انقلاب مانندآيت‌الله مصباح، شهيد مطهري استفاده کند آيا بايد تنها به مسائل نظري در اين زمينه اکتفا کند؟

اين عضو شوراي تببين مواضع بسيج دانشجويي با اشاره به اينکه برخي مسئولان استان‌ها نسبت به عزل و نصب مديران دانشگاه‌ها نفوذ دارند پرسش ديگري مطرح کردند که آيا نبايد اصل تفکيک قوا و کمديريت صحيح نسبت به اين امر انجام شود؟

در پرسش پاياني با اشاره به نگاه امنيتي به برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي گفت: نگاه امنيتي متغاير با اصل کرسي‌هاي ازاد انديشي بوده و بايد با آن برخورد جدي شود.

 كامران دانشجو در جمع مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي سراسر كشور در دانشگاه فردوسي مشهد، حاضر شد و به مطالبات دانشجويان پاسخ داد و اين نشست را از بهترين نشست‌هاي دانشجويي دانست.

دانشجو در پاسخ به سؤالات مطرح شده اظهار داشت: در پيكره آموزش عالي عناصري هستند كه منويات نظام را دنبال نمي‌كنند، اما قالب پيكره آموزشي كشور در مسير انقلاب و منويات نظام حركت مي‌كند.

وزير علوم با بيان اينكه وظيفه ما اين است كه حركت در مسير انقلاب و برآيند آن را در راستاي اهداف انقلاب تنظيم كنيم، بیان داشت: امروز بايد واقعيت‌ها را ببينيم و آرمان‌ها را فراموش نكنيم نبايد تصور كنيم كه همين الان مي‌توان واقعيت‌‌ها را عوض كرد.

دانشجو تصریح کرد: دانشگاه در زماني ايجاد شد كه اوج غرب‌ستايي بود و ظاهر و باطن آن عينا از خارج كپي‌برداري شده بود، اين مشكل اصلي ماست و بايد قائل بشويم كه مشكل امروز دانشگاه‌ها ريشه‌اي است.

دانشجو با بيان اينكه واقعيت دانشگا‌ه‌ها اين گونه مسائل است و نبايد تصور كنيم كه وزير علوم نشسته است و به راحتي مي‌تواند اساتيد را بيرون كند، تصريح كرد: به طور نمونه استادي را داشتيم كه 40 سال با مدرك كارشناسي و نمره پژوهشي صفر در بهترين قسمت دانشگاه حضور داشت، وقتي اين فرد را بازنشسته مي‌كنيم در شوراي انقلاب فرهنگي اعتراض مي‌كند، بگذاريد؛ مسئوليت من تمام شود آن وقت درد و دلم را باز مي‌كنم.

وي در ادامه سخنانش با اشاره مجدد به دوران هشت ساله اصلاحات گفت: در آن زمان هر كسي مي‌خواست وارد دانشگاه مي‌شد و از ذره‌بين نگاه جناحي عبور مي‌كرد؛ اما من اساتيدي را كه نمره لازم براي ارتقا را داشته‌اند را هم قبول كردم و جلوي مخالفت با ارتقاي آنها را گرفته‌ام.

وزير علوم انقلاب را يك امر مستمر دانست و افزود: اين نظام محصول انقلاب است و اگر قرار است نظام بماند انقلابي‌گري هم بايد بماند، اين دولت مستحق نقد است حتي نقد تند؛ اما رهبري گفته‌اند گفتمان انقلاب را همين دولت احيا كرده است.

دانشجو در خصوص نحوه گزينش روساي دانشگاه‌ها بيان داشت: مديران و روساي دانشگاه‌ها را خودم انتخاب مي‌كنم چه اشتباه باشد و چه درست، مسئوليت اشتباهم را بر عهده مي‌گيرم و از آنها هم كار مي‌خواهم؛ اما اين به اين معني نيست كه مشورت نكنم، اگر با نماينده مجلس يك شهر در اين مورد مشورت نكنم با چه كسي بايد مشورت كنم.

وی در خصوص استفاده از دانشجويان در امور فرهنگي دانشگاه‌ها گفت: بسيج يك فرهنگ است، فرهنگ تلاش و ايثار همه كساني كه در اين فرهنگ فعاليت مي‌كنند بسيجي‌اند و تنها داشتن كارت بسيجي ملاك نيست، دانشجويان بايد بدانند همانند دوران دفاع مقدس بايد در خط مقدم باشند.

وزير علوم خطاب به دانشجويان گفت: دانشجويان بسيجي هم بايد قانون‌مدار باشند اگر ضوابط و مقررات ايراد دارد دنبال تغيير آن بروند اينكه بخواهند دانشگاه‌ها را در مقابل دولت قرار بدهند حيله دشمن است.

وي در پاسخ به درخواست مطرح شده از سوي نماينده بسيج دانشجويي استان تهران مبني بر وجود يک دانشگاه دخترانه در هر استان، با بيان اينكه بعد از 33 سال تلاش كرده‌ايم كه در هر استان حداقل يك دانشگاه دخترانه داشته باشيم، ادامه داد: در جلسه‌اي به بسيج اساتيد گفتم شما 11 هزار نفريد آيا 1100 مقاله در اين مورد داده‌ايد؟ در حالي كه بعضي از افراد 10 تا مقاله عليه ما مي‌نويسند آيا شما نامه نوشته‌ايد و جواب اينگونه افراد را داده‌‌ايد؟

وزير علوم در پايان در رابطه با كرسي‌هاي آزادانديشي خاطرنشان کرد: تلاش كرده‌ايم نگاه امنيتي در موضوع كرسي‌هاي آزادانديشي نباشد؛ اما باور كنيد حل اين مسئله سخت بوده و با موانعي مواجه است،  ما معتقد هستيم كرسي آزادانديشي فرصت است نه تهديد.

انتهاي پيام/ش3

برچسب ها: دانشجو ، اساتید ، سکولار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.