سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحليلگر مسائل سياسي در مصاحبه با راشاتودي

تصميم بستن سفارت کانادا در تهران، در واشنگتن گرفته شده است/ اين اقدام نشانگر ديپلماسي "گاوچران‌مابانه" اتاوا است

پروفسور "ميشل چوسوردوفسکي" تحليلگر مسائل سياسي در مصاحبه با شبکه تلويزيوني راشا تودي گفت: تصميم بسته شدن سفارت کاناد در تهران در واشنگتن گرفته شده بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، "چوسوردوفسکي" در مصاحبه با اين شبکه تلويزيوني گفت: اظهارات وزير امور خارجه کانادا درباره ايران در زماني صورت گرفت که اجلاس همکاريهاي اقتصادي آسيا و اقيانوس آرام در ولادي وستوک در حال برگزاري است. وي خواست در اين اجلاس ايران را به اقداماتي واهي متهم کند و اين در حاليست که شواهدي در اين باره وجود ندارد و او از شواهدي ساختگي استفاده کرد.

وي افزود: اين سخنان نشانگر يک ديپلماسي "گاو چران مابانه" است و به نظر من  اين سخنان و تصميم در جاي ديگر و از طريق واشنگتن به وزير امور خارجه کانادا  منتقل شده است.

وي افزود: کانادا در بسياري از موارد دنباله روي سياست آمريکا است و ما شاهد ادغام در نيروهاي نظامي دو کشور و مشورت دو کشور در سياست خارجي هستيم  و به نظر مي رسد دولت هارپر کمابيش پا در جاي پاي دولت آمريکا مي گذارد و به نظر آمريکا از کانادا خواسته تا گام نخست را بردارد.
 
اين کارشناس مسائل سياسي در پايان اظهاراتش گفت: به نظر من اين اقدام کانادا مي تواند آغازي براي بستن کانالهاي ديپلماتيک باشد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.