سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد و پاسخ حزب الله لبنان از موضع ضد سوري گروه چهارده مارس

فراكسيون حزب الله لبنان در مجلس اين كشور از اقدام گروه 14 مارس مورد حمايت آمريكا، در فرستادن يادداشتی علیه سوريه به رئيس جمهور لبنان و سكوت اين گروه در قبال حملات رژيم صهيونيستي انتقاد كرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبری العالم ، فراكسيون حزب الله در مجلس لبنان هدف گروه 14مارس از فرستادن اين يادداشت علیه سوريه به "ميشل سليمان" را سرپوش گذاشتن بر دست داشتن و مشاركت اين گروه در حمله به سوريه دانست.

"محمد غريب" خبرنگار شبكه العالم در لبنان در گزارشي گفت: "محمد رعد" از نمايندگان مجلس لبنان معتقد است اقدام گروه 14 مارس در فرستادن يادداشت علیه سوريه به رئيس جمهور لبنان يكي از اقدامات اين گروه عليه حزب الله لبنان است و هدفش آن است كه بر دست داشتن و مشاركت اين گروه در جنگ عليه سوريه سرپوش گذارد.

"محمد رعد" در سخناني در مجلس لبنان گفت: هدف اين يادداشت سرپوش گذاشتن بر دست داشتن گروه 14 مارس و مشاركتش در حمله به سوريه است. اين گروه با پول، سلاح، جنگجو، تحريك رسانه اي و ارتباط مستقيم با گروههاي مسلح در سوريه در حمله به اين كشور دست دارد.

غريب افزود: شايد زمان پاسخ به تبليغات گروه 14 مارس فرا رسيده است.

حزب الله لبنان تأكيد كرده است: گروه 14مارس در يادداشتش حملات اسرائيل را به لبنان ناديده گرفته است.

اين حزب از رئيس جمهور لبنان خواسته است به خطرات، اهداف و محتواي اين يادداشت توجه كند و با مسئوليت كامل در قبال اين يادداشت عمل كند .

"ناصر قنديل" رئيس مركز مطالعات خاورميانه گفت: در اين يادداشت بندي در خصوص استقرار نيروهاي يونيفيل ( نيروهاي بين المللي مستقر در جنوب لبنان) در مرزهاي لبنان با سوريه ديده مي شود كه ربطي به بحران سوريه ندارد بلكه هدف اجراي يكي از بندهاي قطعنامه 1701شوراي امنيت سازمان ملل متحد است كه بر استقرار نيروهاي بين المللي در مرزهاي لبنان با سوريه صحه گذاشته است تا مقاومت محاصره شود و از رسيدن سلاح و تجهيزات به مقاومت جلوگيري شود.

غريب گفت: به نظر مي رسد مواضع گروه 14 مارس در قبال مخالفانش در لبنان ناشي از موضع گروههايي است كه با اين گروه ائتلاف كرده است. گروههايي كه با 14 مارس ائتلاف كرده اند با دمشق سر دشمني دارند و تلاش مي كنند مناطق مرزي با سوريه را تحريك كنند تا از گروههاي مسلح سوري حمايت و مرزها را به روي آنها باز كنند تا در داخل سوريه عمليات انجام دهند .

غريب گفت: حزب الله لبنان و بيشتر لبناني ها معتقدند هدف نيروهاي گروه 14 مارس از تحركات گذشته و كنوني راضي كردن برخي اعراب و برخي طرفهاي خارجي است كه براي ضربه زدن به سوريه و مقاومت در لبنان طرحهايي تهيه كرده اند.

برچسب ها: لبنان ، حزب الله ، سریه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.