سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

بیداری اسلامی باید در هنرهای تجسمی تجسم شود

معاون سیاسی، امنیتی استاندار گلستان یکی از وظایف هنرمندان را فراگیر کردن واژه استکبارستیزی دانست و گفت: هنرمند ارزشمند کسی است که استکبارستیزی را ترویج و جامعه را به این سمت هدایت کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، علیرضا جمشیدی، معاون سیاسی، امنیتی استاندار گلستان شب گذشته در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گفت: به دلیل زیاده خواهی های استکبار و جنایت های رژیم صهیونیستی شیوه زندگی مسالمت آمیز مخدوش شده است و جامعه بشری از این جهت رنج می برد.

وی افزود: هنرمند وظیفه دارد که با روح لطیف و سرانگشت تدبیر خود شیوه زندگی مسالمت آمیز مبتنی بر اخلاق اسلامی را که جامعه بشری شیفته آن است، احیاء کند.

جمشیدی با بیان اینکه هنر مخلوق پروردگار است، او را بزرگترین هنرمند و هنرمند مطلق دانست و تصریح کرد: پروردگار روح خود را در انسان دمید و او را جانشین خود در زمین قرار داد، بنابراین روح موجود زیبایی است و زیبایی را خلق می کند.

وی تاکید کرد: وظیفه هنرمند این است که با الهام از روح الهی حامی صلح، دوستی و زندگی مسالمت آمیز باشد.

گفتنی است، نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان با موضوع جوانان و بیداری اسلامی از روز 14شهریور در گرگان برگزار شد و شامگاه جمعه 17 شهریور به کار خود پایان داد.

در این جشنواره، 280 هنرمندان جوان از 31 استان کشور و 27هنرمند از 21 کشور خارجی به صورت کارگاهی در رشته های خوشنویسی، کاریکاتور، حجم، عکاسی، طراحی، نقاشی، طراحی پوستر، نگارگری و تصویرسازی در این جشنواره با یکدیگر به رقابت پرداختند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.