سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورزش، بهداشت روانی کودکان را بالا می برد

کودکان به فعالیت و ورزش نیاز دارند تا از آن طریق ابراز وجود کنند مهارتهایی را بیاموزند و بر احساس اعتماد به نفس و شایستگی های اجتماعی خویش بیفزایند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ورزش و بازی از تفریحات سالم و سودمند است که به سلامت روح انسان کمک می کند.

ورزش به عنوان وسیله ای موثر جهت پاسخ به نیازهای روانی محسوب می گردد که کودکان و نوجوانان می توانند با بهره گیری از آن به ارضای نیازهای خود بپردازد و تمایلات درونی خود را بیان کند.

ورزش در نوزادان نیز باید به گونه ای باشد که نوزاد هر چه بهتر محیط نزدیک خود را بشناسد و به تدریج موفق به کشف دنیاهای دورتر شود ورزش از راههای گوناگون در روحیه و شخصیت ورزشکاران اثر مثبت می گذارد کوشش کودکان برای به دست آوردن موفقیت ورزشی اعتماد به نفس آنها را بالا می برد و همین الگوها حرکتی و مهارتی در سنین کودکی زمینه ساز اصلی رشد در ابعاد روانی و معنوی است.

برخلاف تصور بسیاری از والدین که فکر می کنند چون بچه ها از صبح تا شب مشغول بازی هستند به ورزش کردن نیازی ندارند در صورتی که جست و خیز و فعالیت زیاد از مشخصه های دوران کودکی است اگر کودکان به طور منظم به ورزش نپردازند هر چه بزرگتر شوند جذب ورزش نخواهند شد.

حامدیان مسئول تربیت بدنی منطقه 3 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: ورزش و فعالیت بدنی در صورتی که به صورت منظم و مستمر صورت گیرد آثار مفیدی در فرد بر جا می گذارد بازی و ورزش در کودکان یکی از نیازهای کودکان به شمار می رود.

وی ادامه داد: کودکان با ورزش خود و دنیای اطرافشان را می شناسند فعالیت بدنی، وزن کودکان را متناسب نگه داشته و در نهایت آنها را از خطر بیماریهای قلبی و عروقی نجات می دهد.

حامدیان تصریح کرد: ورزش در کودکان باعث نشاط و باعث می شود آنان را از افسردگی دور نگه داشته و می تواند در دوره رشد کودکان روی مهارتهای رفتاری و آموزشی اثر مثبت بگذارد./ز
 گزارش از ریحانه جمشیدی
برچسب ها: ورزش ، کودکان ، حامدیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.