سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

طرح اسناد کلان نیاز سنجی پژوهشی در دستور کار قرار دارد

طرح اسناد کلان نیاز سنجی پژوهشی در دروس حوزوی مانند فقه حدود 90 درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه های علمیه لرستان که در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد به خبرنگاران رسانه های استان گفت: به منظور رسیدن به اسناد نیاز سنجی در امور پژوهشی طرح اسناد کلان نیاز سنجی امور پژوهشی در دستور کار قرار دارد و این طرح در دروسی مانند فقه حدود 90 درصد پیشرفت داشته است و در بعضی دروس هم امیدواریم در سال تحصیلی جدید درصد های کم تحقق یابند.

حجت الاسلا والمسلمین عماد با بیان این که تعریف پژوهش بر مبنای تولید دانش است افزود:انسان باید با محدودیت منابع و امکانات و محدودیت زمان، کار های پژوهشی را اولویت گذاری کند و هر پژوهشگر به جدول پژوهش های مورد نیاز برسد تا به ترتیب و بر اساس توان به آنها پاسخ دهد.

وی با تاکید بر این که برای تولید دانش در حوزه های مختلف به ویژه علوم دینی باید نیاز سنجی لازم صورت بگیرد اضافه کرد:با دعوت حدود 60 درصد فعالان هنری و صاحبان دستگاه های علمی و اجرایی این نیاز سنجی ها اعلام شد سپس یک تیم کارشناسی این فرآیند را ساماندهی می کند.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشورتصریح کرد:تا الان با حدود 1200 عنوان اصلی با 5 هزار عنوان زیر مجموعه در زمینه دروس فقهی مواجه بوده ایم تا نهاد های اصلی را عنوان کنیم./س

برچسب ها: طرح ، اسناد ، کلان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.