سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

عدم تعلق در ازدواج ناشی از تجربه نکردن حس مالکیت در دوران کودکی است

یک کارشناس ارشد مشاوره گفت: ندادن حق مالکیت به کودکان و قائل نشدن حریم شخصی برای آنان ، باعث بروز مشکلاتی همچون تملک گرایی به جای تعلق گرایی در ازدواج می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره ای،جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، فائقه رزاقی در اختتامیه سلسله نشست های مدیران و مربیان مهدهای کودک مشهد اظهار داشت: مالکیت دادن به کودک و توجه به حریم او، امنیت دادن به کودک و ایجاد فرصت آشنایی با درک تفاوت ها و احترام به آنها از مواردی است که باعث تقویت روحیه کودک می شود.

وی با بیان اینکه افرادی که دوره کودکی را به خوبی طی نکنند در برزگسالی همواره به دنبال این هستند که از طریق جمع کردن اشیاء و اموال برای خود معنا پیدا کنند، تاکید کرد: برآورده نشدن نیازهای کودک در این مرحله از زندگی باعث بروز رفتارهایی همچون خودخواهی و بی توجهی به دیگران در دوران بزرگسالی می شود.

این کارشناس ارشد مشاوره انجام کارها توسط کودک و افتخار کردن و احترام گذاشتن به توانایی های وی را از ملزومات این دوره سنی برشمرد و افزود: قرار دادن کودک در موقعیت هایی که بیش از توانایی سنی او است باعث از بین رفتن عزت نفس و در نتیجه کمال گرایی افراطی ناشی از همین کمبود می شود.

رزاقی یادآور شد: بیماری شایع تایید طلبی، مردم راضی کن بودن و مهرطلبی ناشی از نارسایی های رشدی و طی نکردن سالم مرحله کودکی است.

وی در ادامه سخنانش با انتقاد از روند مراسم های آموزشی که توسط برخی مهدهای کودک برگزار می شود، اظهار داشت: با صنعتی شدن جوامع، لزوم ایجاد مهدهای کودک در راستای انتقال صحیح فرهنگ و آداب و رسوم به کودکان احساس شد اما متاسفانه مراسماتی که به این منظور برگزار می شود تبدیل به مراسمات تشریفاتی شده که کودک متوجه هیچ کدام از آنها نمی شود.

شایان ذکر است اختتامیه نشست های مدیران و مربیان مهدهای کودک های مشهد با حضور 30 نفر از مربیان در محل سالن اجتماعات موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد./س


برچسب ها: کارشناس ، ارشد ، مشاوره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.