سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

فارس مقصد یکصدمین سفر هیئت دولت باشد

خبرگزاری فارس: استاندار فارس از هیئت دولت دعوت کرد یکصدمین سفر خود را به استان فارس انجام دهند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛حسین صادق عابدین   اظهار داشت: سفر نخست هیئت دولت به مشهد مقدس بوده و امیدواریم یکصدمین سفر به فارس و شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) که شهر برادر امام رضا (ع) است باشد و انتظار داریم رئیس جمهور نیز این موضوع را بپذیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از آرزوهای دیرینه مردم فارس را اتصال شیراز به شبکه راه آهن دانست و ابراز داشت: بیشترین فعالیت در این زمینه در دولت نهم و دهم صورت گرفت و در حالی که این طرح تنها 14 درصد پیشرفت داشت، به بهره‌برداری رسید.
صادق عابدین ابراز داشت: با اتصال فارس به خطوط ریلی کشور در حال حاضر این استان با اجرای بیش از یک‌هزار و 800 کیلومتر طرح ریلی، استان اول کشور در این زمینه به شمار می‌رود.
استاندار فارس به طرح راه آهن شیراز- عسلویه به مسافت 650 کیلومتر اشاره و تصریح کرد: 250 کیلومتر این طرح در حال اجراست و مابقی نیز با اعتباری افزون بر یک‌هزار میلیارد تومان با توافق‌نامه‌های اولیه امضا شده و امیدواریم تا قبل از سفر هیئت دولت به فارس پیمانکار مربوطه تجهیز کارگاه و عملیات را آغاز کند.
صادق عابدین همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های فارس در بخش کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: فارس در بخش کشاورزی رتبه‌های بالایی دارد به طوری که از سوی دولت به عنوان استان معین تامین نیازهای کشورهای حوزه خلیج فارس تعیین شده است.
وی افزود: 12 درصد مواد غذایی کشور در استان فارس تولید می‌شود و فارس در تولیدات مختلف باغی، دامی مقام‌های برتر کشور را داراست.
استاندار فارس همچنین خاطرنشان کرد: استان فارس با 122 هزار کیلومتر مربع مساحت، جمعیت حدود پنج میلیون نفر با 29 شهرستان، 83 بخش، 94 شهرداری و 208 دهستان از استان‌های پهناور کشور به شمار می‌رود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.