سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/رئیس اتاق بازرگانی؛

سیاست های نادرست پولی و بانکی سبب ایجاد تورم در جامعه شده است

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: سیاست های نادرست پولی و بانکی سبب ایجاد تورم در جامعه شده است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد نهاوندیان در همایش راهکارهای دستیابی به تولید پایدار در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: برای پیشگام بودن در طرح‌های اندیشه‌های اساسی کشور برگزاری سمینار‌های تخصصی اقدامی موثر است.

وی تصریح کرد: مفهوم پایداری در تولید حائز اهمیت است. اقتصاد مقاومتی به معنای متوقف شدن نبوده، بلکه مقاومت و حرکت کردن است. ما اهدافی برای پیشرفت کشور در نظر داریم و نباید به دشمنان اجازه دهیم ما را از این حرکت بازدارند.

نهاوندیان با اشاره به پویایی در تولید عنوان کرد: باید چرخه تولید در مسیر تعادل و توازن قرار گیرد زیرا اگر دولت به دنبال حمایت یکجانبه از تولید باشد و یا حمایت‌های مصنوعی در این امر روی دهد، به تولید پایدار نخواهیم رسید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تشریح کرد: باید دانست چه چیزی اقتصاد کشور را از توازن بازداشته است، این موضوع مستلزم بررسی، چرخه تولید، توزیع و مصرف در کشور است.

وی با بیان اینکه باید چرخه عرضه و تقاضا با یکدیگر سازگاری داشته باشد، عنوان کرد: تولیدی که ما را به بازار رقابتی رهنمون نسازد، محکوم به شکست است.

نهاوندیان افزود: تولید پایدار به معنای مقایسه خود با مولفه‌های رقیب است. همچنین باید کاستی‌ها را شناسایی کرد و در این خصوص چاره‌اندیشی صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری و پس‌انداز می‌تواند یکی از چرخه‌های پایدار در زمینه تولید باشد، زیرا سرمایه‌گذاری برای رشد آینده کشور نیازی اساسی به شمار می‌آید.

وی اظهار کرد: تولید پایدار برای حفظ عزت و استقلال کشور حائز اهمیت است و در فضای کسب و کار نباید افزایش رقابت سالم را فراموش نماییم.

نهاوندیان در مورد فساد اداری تصریح کرد: 30 سال قبل انقلاب اسلامی به سبب مبارزه با فساد آغاز شد. امروز مقابله و جلوگیری از ظلم و فساد وظیفه حاکمیت است. باید فکری جدی در مورد فساد اداری گرفته شود.

نهاوندیان یادآور شد: بزرگ‌ترین نرخ تورم در بخش نقدینگی کشور است، اما امروز به دلیل اینکه تولید در کشور در وضعیت خاصی قرار دارد، باید با همکاری تمام دستگاه‌ها اقدامات جدی را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران عنوان کرد: حفظ تعادل به معنای مرتبط دانستن چرخه اقتصادی است. به عنوان نمونه در بخش کشاورزی بدون در نظر گرفتن منابع آبی به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.

نهاوندیان اقتصاد را دارای پیوستگی و حیات ارگانیک دانست و اظهار کرد: نظارت بر اجرای قوانین در این مقطع از زمان بسیار حائز اهمیت است و مجلس نباید اجازه فرافکنی به هیچ فردی را بدهد، چون امروز زمان منازعه‌های فرافکنانه نیست.

وی با طرح این پرسش که آیا سیاستگذاری مالی کشور توانسته است تولید‌گرا باشد، تصریح کرد: باید تمام جوانب سنجیده شود اگر مالیات بر ارزش افزوده را وضع کرده‌ایم باید بررسی شود تا چه میزان بر افزایش تولید موثر بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به توسعه سیاست مالی کشور ادامه داد: امروز نباید حرفهای 20 سال گذشته را دوباره تکرار نماییم. باید رابطه سرمایه‌گذاری‌ها با تولیدات به صورت دقیق سنجیده شود.

نهاوندیان یادآور شد: در یک سیاستگذاری تولید‌گرا که شایسته نظارت است باید منابع تولید مالی بررسی شود، همچنین منابع زمانی و مدیران تولیدی نیز مورد بررسی قرار گیرند تا مشخص شود چه میزان به تولید ملی در کشور پرداخته شده است.

وی عنوان کرد: اقتصاد کشور امروز در وضعیت استثنایی قرار دارد، با توجه به اینکه در حال حمایت از تولید ملی هستیم باید از تولید‌کنندگان در قالب بیمه دولت حمایت ویژه صورت گیرد.

وی افزود: ایجاد رابطه منصفانه بین فعالان اقتصادی در این مقطع از زمان ضروری است و راه نجات اقتصاد ایران از مسیر بخش خصوصی و تعاونی در کشور می‌گذرد. همچنین باید تلاش کنیم بین دولت و بخش خصوصی فضای تعاملی وجود داشته باشد.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: امیدوارم فعالان اقتصادی کشورمان به زودی جزو مدال آوران و پیشکسوتان اقتصادی جهان قرار گیرند./س

برچسب ها: رئیس ، اتاق ، بازرگانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.