سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان اوباما به بحران شغلي در آمريکا

رئيس جمهور آمريکا اذعان کرد ارقام اخير اشتغالزايي در اين کشور به اندازه کافي خوب نبود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، اوباما در سخناني در پورتسماوث در ايالت نيوهمپشاير در شمال شرقي آمريکا با اشاره به 96 هزار مورد اشتغالزايي که در ماه اوت در آمريکا ايجاد شده است، اين مطلب را عنوان کرد.

رئيس جمهور آمريکا که قرار است ششم ماه نوامبر جهت راهيابي به کاخ سفيد براي بار دوم با رقيب جمهوري خواه خود رقابت کند، با وجود اين خاطر نشان کرد اقتصاد آمريکا در جريان سي ماه اخير اشتغالزايي کرده است در حالي که وقتي او در سال 2008 به رياست جمهوري آمريکا رسيد، هر ماه هشتصد هزار فرصت شغلي در کشور از بين مي رفت.

تازه ترين گزارش درباره اشتغالزايي در آمريکا که صبح روز جمعه، يک روز بعد از انتخاب رسمي اوباما به عنوان نامزد حزب دمکرات در کنگره دمکرات ها منتشر شد، همچون آب سردي بود بر مبارزات انتخاباتي باراک اوباما.

بر اساس ارقامي که دولت آمريکا منتشر کرد اقتصاد اين کشور در ماه اوت، نود و شش هزار فرصت شغلي ايجاد کرده است در حالي که به گفته بن برناک، رئيس بانک مرکزي فدرال آمريکا اين کشور براي اينکه ميزان بيکاري را در سطح ثابتي حفظ کند، به ايجاد يکصد هزار تا يکصد و ده هزار فرصت شغلي جديد نياز است.

ميت رامني، نامزد جمهوري خواه در انتخابات رياست جمهوري آمريکا دقايقي بعد از انتشار اين گزارش با تمسخر اعلام کرد هر چند ديشب جشن بود، اما امروز صبح زبان ها لکنت گرفته است.    

برچسب ها: اوباما ، بیکاری ، شغل ، اذعان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.