سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری چهار عامل القاعده در یمن

وزارت دفاع یمن اعلام کرد نیروهای مقابله با تروریسم این کشور چهار عامل القاعده را که با توطئه ترور افسران دستگاه اطلاعاتی در صنعا ارتباط داشتند، دستگیر کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا؛  پایگاه اینترنتی وزارت دفاع یمن به نقل از یک مقام امنیتی که نامش اعلام نشده، آمده است :« این افراد از جمله اعضای گروهی بودند که هدایت آن را شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان بر عهده دارد و در زمینه توطئه چینی برای ترور افسران امنیتی و اطلاعاتی در صنعا، پایتخت یمن، فعالیت می کند ».
 
این مقام به این موضوع که بازداشت این افراد چه زمانی صورت گرفت، اشاره نکرد. با این حال، وی افزود :« این افراد در پی ترور یک افسر اطلاعاتی که هفته گذشته در حمله ای تروریستی در صنعا به ضرب گلوله کشته شد، در حمله ای به مخفیگاهشان در شرق صنعا دستگیر شدند ».
 
نیروهای یمنی چند ماه است عملیاتی نظامی را برای ریشه کن کردن شاخه القاعده در این کشور آغاز کرده اند. نیروهای دولتی یمن این عملیات نظامی گسترده را با پشتیبانی آمریکا و عربستان سعودی در جنوب این کشور آغاز کردند.
 
در چند ماه گذشته، چندین دفتر اطلاعاتی و دولتی هدف حملات و بمب گذاری هایی قرار گرفته است که به شاخه القاعده در یمن نسبت داده شده است. جنگجویان القاعده مسئولیت ترور چند تن از فرماندهان ارتش و افسران اطلاعاتی را در مناطق جنوبی یمن بر عهده گرفته اند.

برچسب ها: یمن ، القاعده ، دستگیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.