سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهترین روش برای پایش مستمر، بهبود فرآیند صنعتی است

بهترین روش برای پایش مستمر، بهبود عملکرد و تجهیزات و فرآیند است.

مدعشی، کارشناس انجمن انرژی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: استفاده از شاخص های عملکردی کلیدی Key perpomance indicators kpls مانند راندمان یک بویلر بهترین روش برای پایش مستمر عملکرد و به تبع آن بهبود عملکرد تجهیزات و فرآیندهای صنعتی است .

وی افزود: از آنجا که داده های تولید شده توسط ابزار دقیق همواره با خطا همراه است لذا استفاده از داده های خام raw data سبب ایجاد خطا در محاسبه شاخص های عملکردی کلیدی و به دنبال آن، موجب ایجاد اشکال در پایش عملکرد از جنبه های بهره برداری، بهره وری انرژی، محیط زیست و تعمیر و نگهداری می شود.

 مدعش تصریح کرد: به طور معمول در کارخانه های به ویژه در صنایع فرایندی بهره برداران ناگزیرند با حذف برخی از داده هایی که به نظر می رسد خطای بیشتری دارند و در تناقض با سایر داده ها هستند یک مجموعه از داده های به ظاهر قابل قبول را برای محاسبات انتخاب نمایند البته از آنجا که این مجموعه از داده ها منحصر به فرد نیستند لذا این روش با اشکالات زیادی همراه است.

وی در خصوص ارائه راهکار برای حل این مشکل افزود: برای رفع مشکل، می توان از تکنولوژی معتبر سازی و تلفیق داده ها Data vali dation and Reconciliation technology DVR استفاده کرد.

وی اظهار داشت: این تکنولوژی با استفاده از مدل ریاضی- ترمودینامیکی داده های عملیاتی خام را دریافت کرده و با استفاده از افزونگی Redundancy اطلاعات موجود، ضمن اصلاح خطاهای ابزار دقیق، بازه های عدم اطمینان uncertainty اعداد را کاهش می دهد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این همه متغیرهایی که غیر قابل اندازه گیری بوده اند نیز محاسبه می کند و به این ترتیب یک مجموعه داده تلفیق شده، منسجم و منحصر به فرد بدست می آید که شرایط واقعی فرآیند و تجهیزات را به صورت دقیق نشان داده و امکان تعیین وضعیت فرآیندها و تجهیزات را فراهم می کند و در این صورت اجرای اقدامات اصلاحی و بهبود وضعیت، نتیجه بخش خواهد بود./ح
برچسب ها: پایش ، تجهیزات ، راندمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.