سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار مصرف كالا، چشم به راه مشتري مداري

ركن و پايه مشتري مداري انصاف است، كه رعايت آن متضمن توسعه و رونق توليد ملي است.

محمدي كارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: اين باور كه رضايتمندي مشتري فقط در قيمت كالا يا خدمات ارايه شده خلاصه مي شود اشتباه است.

قيمت كالا فقط قسمتي از دنياي گسترده مشتري مداري است، با توجه به پيشينه ديني و فرهنگي و اينكه ايران از ساليان دور در صدر كشورهاي پيشرو و تاثيرگذار در تجارت به خصوص پس از پيروزي انقلاب اسلامي بوده است رعايت اصل مشتري مداري در اقتصاد كشور بسيار حائز اهميت است.

وي ادامه داد: مشتري مداري نكته مهم اقتصاد مقاومتي است با توجه به بازار بزرگ مصرف كالا در كشور صاحبان صنايع و شركت هاي ارايه كننده خدمات با رعايت اصل مشتري مداري نه تنها رضايت مشتري، بلكه تمايل خريد كالاي ساخت داخل، بالا رفتن توليد و رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال را در كشور شاهد خواهيم بود.

با توجه به رويكرد اقتصادي كشور مشتري مداري بايد سرلوحه صاحبان صنايع و ارايه كنندگان خدمات ارايه كنندگان خدمات باشد، در اين صورت است كه مصرف كنندگان ترغيب به استفاده از كالا و خدمات ارايه شده از سوي آنها مي شوند و اين روند حذف كالاي خارجي را از گردونه بازار مصرف كشور را در پي خواهد داشت.

محمدي در پايان گفت: نظارت كافي از سوي مسئولان مربوطه بر ارايه كنندگان خدمات و توليدكنندگان در كشور و با ايجاد سبدهاي حمايتي از توليدكنندگان و ترويج فرهنگ مشتري مداري در ميان آنها، مي توان تاثير شگرف مشتري مداري را در سوق دادن خريدار براي خريد كالاي ساخت داخل و همچنين رونق بازار كسب كار را شاهد بود./ي

برچسب ها: بازار ، کالا ، مشتری مداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.